Gå til innhold

JD 6810 effektuttak


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Min far kjøpte i påsken en pent brukt JD 6810 2001mod som nå har gått 3000t.

Hva er å anbefale for å justere opp effekten? Sende inn pumpa og få den justert opp, eller sette inn en chip/powerboks? Og hva er grei effekt å ta ut av den motoren? Traktoren brukes til det meste men går endel med Orkelpresse med pakker som krever noe effekt.

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Min far kjøpte i påsken en pent brukt JD 6810 2001mod som nå har gått 3000t.

Hva er å anbefale for å justere opp effekten? Sende inn pumpa og få den justert opp, eller sette inn en chip/powerboks? Og hva er grei effekt å ta ut av den motoren? Traktoren brukes til det meste men går endel med Orkelpresse med pakker som krever noe effekt.

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1
På 6610èn min var det bare å skru inn en skrue på pumpa . Tror en kvart omdreining utgjorde ca 20 hk. Det er kanskje like enkelt på 6810èn??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
Hvis du har mekanisk pumpe, er det bare å skru justeringsskrua til dieselreturen UTOVER. Det er den skrua som peker skrått utover fra pumpa mot dieselpåfyllinga på traktoren. Orginalt er den plombert med ei blikkhette som må ødelegges. Skrudde ut min ca. halv omdreining, og den drar som bare pokker, vil tippe ca. 180 hk. Se opp for sort eksos, da har du gitt den for mye..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1

Grønn og gul... Fk mekanikeren som jeg snakket med preiserte at skruen måtte skrus inn for å øke effekten. Han fortalte også at det var to skruer og at begge kunne skrus på for å øke effekten.

Nå vet ikke jeg hvor stor erfaring han har med effektjustering.

Er du sikker på at skruen skal ut?? jeg finner det mest logisk.Må vite med sikkerhet, tenkte jeg skulle hente ut noen ekstra gamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
Det er jo bare å prøve seg fram, merker fort stor forskjell.. Bare løsne kontramutteren, justere litt på skrua og stramme kontramutteren igjen.. Har ingen erfaring med å justere på andre skruer på pumpa, men har forstått det slik at den andre skrua som gir mer effekt sitter inni pumpa, ellers er det bare turtallet som kan reguleres utvendig..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken på å koble inn ladetrykksmåler, men finner ikke noe sted å koble den inn. Har laster på, så er ikke så lett å komme til.

Lader den ikke noe spes høyt trykk, så skal hvertfall trykket økes noe, samt at pumpa skal stilles opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Skruen skal skrus INNOVER for å øke effekten.Det er ikke noe poeng med ladetrykkmåler.Så lenge turboen er stor nok til å \&quot\;takle\&quot\; meir diesel vil ladetrykket stige automatisk.Det er den sikkert i dette tilfellet da det er samme turbo som i 6910. Viss ikke må det større turbo inn. Ellers vil den bare begynne å røyke for at turboen ikke klarer å lade nok.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...