Guest Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 Hei. Min far kjøpte i påsken en pent brukt JD 6810 2001mod som nå har gått 3000t. Hva er å anbefale for å justere opp effekten? Sende inn pumpa og få den justert opp, eller sette inn en chip/powerboks? Og hva er grei effekt å ta ut av den motoren? Traktoren brukes til det meste men går endel med Orkelpresse med pakker som krever noe effekt. Takker for alle innspill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 Hei. Min far kjøpte i påsken en pent brukt JD 6810 2001mod som nå har gått 3000t. Hva er å anbefale for å justere opp effekten? Sende inn pumpa og få den justert opp, eller sette inn en chip/powerboks? Og hva er grei effekt å ta ut av den motoren? Traktoren brukes til det meste men går endel med Orkelpresse med pakker som krever noe effekt. Takker for alle innspill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Torgeir_1 Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 På 6610èn min var det bare å skru inn en skrue på pumpa . Tror en kvart omdreining utgjorde ca 20 hk. Det er kanskje like enkelt på 6810èn?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Deerer_1 Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 Hvis du har mekanisk pumpe, er det bare å skru justeringsskrua til dieselreturen UTOVER. Det er den skrua som peker skrått utover fra pumpa mot dieselpåfyllinga på traktoren. Orginalt er den plombert med ei blikkhette som må ødelegges. Skrudde ut min ca. halv omdreining, og den drar som bare pokker, vil tippe ca. 180 hk. Se opp for sort eksos, da har du gitt den for mye.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Torgeir_1 Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 Grønn og gul... Fk mekanikeren som jeg snakket med preiserte at skruen måtte skrus inn for å øke effekten. Han fortalte også at det var to skruer og at begge kunne skrus på for å øke effekten. Nå vet ikke jeg hvor stor erfaring han har med effektjustering. Er du sikker på at skruen skal ut?? jeg finner det mest logisk.Må vite med sikkerhet, tenkte jeg skulle hente ut noen ekstra gamper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Deerer_1 Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 Det er jo bare å prøve seg fram, merker fort stor forskjell.. Bare løsne kontramutteren, justere litt på skrua og stramme kontramutteren igjen.. Har ingen erfaring med å justere på andre skruer på pumpa, men har forstått det slik at den andre skrua som gir mer effekt sitter inni pumpa, ellers er det bare turtallet som kan reguleres utvendig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Har tenkt tanken på å koble inn ladetrykksmåler, men finner ikke noe sted å koble den inn. Har laster på, så er ikke så lett å komme til. Lader den ikke noe spes høyt trykk, så skal hvertfall trykket økes noe, samt at pumpa skal stilles opp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Skruen skal skrus INNOVER for å øke effekten.Det er ikke noe poeng med ladetrykkmåler.Så lenge turboen er stor nok til å \"\;takle\"\; meir diesel vil ladetrykket stige automatisk.Det er den sikkert i dette tilfellet da det er samme turbo som i 6910. Viss ikke må det større turbo inn. Ellers vil den bare begynne å røyke for at turboen ikke klarer å lade nok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.