Gå til innhold

4WD-Gir trøbbel


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en MF3635 1994 mod,som er vanskelig å få i gir spesielt når det er kaldt.Firehjuls trekken fungerer heller ikke, ikke trekk på framhjulene. Men på instrumentpannel i traktor indikerer det innkoblet.Hva kan dette skyldes og er det noen som har tegninger over drivverk og girkasse. Håvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en MF3635 1994 mod,som er vanskelig å få i gir spesielt når det er kaldt.Firehjuls trekken fungerer heller ikke, ikke trekk på framhjulene. Men på instrumentpannel i traktor indikerer det innkoblet.Hva kan dette skyldes og er det noen som har tegninger over drivverk og girkasse. Håvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars_A_1
På vår MF 2725 som er nesten samme traktor hender det også att 4wd ikke kobler inn selv om lampa lyser. Da er det somregel dårlig kontakt på elektromagnetventilen bak på 4wd clutchen eller att ventilen har satt seg, den løsner somregel om du banker litt på den. Traktoren vår kan også være håpløs å få i gir hvis 4wd er innkoblet, dette pga att forspinnet setter transmisjonen i \&quot\;spenn\&quot\;. Må da starte i et annet gir, evt annen girserie, eller koble ut 4wd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bra olje på mf din? har hatt 2 mindre mf i 3000 serien litt følsome for 4wd og høy/lav giring før det er temperatur på olja var begge,men det gikk over etter kort tid (5min) det er jo ikke bra å rivkjøre noen kall traktor så jeg syns ikke det var no problerm.det er vel kansje dynashift på din?gi den nye filtre og olje på bakstussen og 5-10 min på tomgang-litt turtall anbefales
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...