Gå til innhold

Kjøpsråd - Valmet Mezzo


HCE64

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en Valmet Mezzo med 4,4 l motor. Har sett på både 6200, 6300, 6400 og 6600 modellene. Hva er det viktig å sjekke ved bruktkjøp på traktorer fra 1991 og frem mot ca 2000? Er det forskjell på girkassene med to og tre hurtiggir? Har alle modellene hurtiggir? Slitestyrke på motorene?

Takker for alle tips/innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp 1995 eller en senere årsmodell. Tidligere årsmodeller har problematisk klutchoverføring, mens 95 og senere har hydraulisk overføring. Ellers krute gode traktorer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzo er god traktor... stabil... dei feila som er - er kjente.. og mindre. Har skifta ut min med fendt 412. pga komfort. Eg fekk pumpa på 6200 oppskrudd. eg brukte Midtnorsk diesel i trondheim. kosta ca. 1700. fekk 20 hk ekstra. det hjalp. Og redusert dieselforbruk som bonus. 6200 er jo ca 40 000 under 6400 pga den er undermotorisert. då kan det vere verdt pengane å sende pumpa. Minuset er som nevnt over her at det vanlegvis er litt for små hjul på 6200
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1
Mezzo serien er robuste og sterke traktorer, har hatt 6300, 6400 og har nå en 6600. Har også prøvd 6800. De nyeste års modellene er nok det mest oppdaterte, men fra 95-96 er de fleste av småfeilene som var på de første kommet bort. Så nyere enn 95 modell er nok ett ganske sikkert valg!=) Velg fra 6400 te 6800, det er de sprekeste og sterkeste!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fra og med 95 kom jo DPS(delta power shift) dvs 3 trinns hurtiggear. Kom mange endringer rundt 94/95.

Hadde en 6400 95 mod på gården frem til i vår, justert litt på pumpa og skrudde inn 3 runder på wastegaten til turboen, ble mye sterkere og seigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...