Gå til innhold

JD 6530-6930. Drivverk


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som veit om det er samme drivverk i 6530 og 6930? Hvis det er det så lurer jeg på om ikke jeg skal kjøpe en 6530 isteden og endre ECU\'en tilsvarende 7530.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit om det er samme drivverk i 6530 og 6930? Hvis det er det så lurer jeg på om ikke jeg skal kjøpe en 6530 isteden og endre ECU'en tilsvarende 7530.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Etter min viten deler 6530 og 6630 drivverk med i alle fall 6430. Mener det var slik på 6020-serien i alle fall... De to traktorene i 7030 Premium-serien har etter hva jeg har lest en modifisert bakstuss fra den amerikanske 7010.

 

Har i alle fall hørt advarsler om å ta opp effekta på 6620 for mye, da dette er største traktoren med det aktuelle drivverket. Det kan og forklare hvorfor det skjelden har vært problemer (i alle fall ikke relatert til effektøkning - andre ting har det nok vært) med 6420, der mange har vært tatt opp til rundt 140 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjelder på 10 serien. vet om en som smalt bakstussen på en 6610. skal jo ikke skje, vet ikke hvor mye han hadde skremt opp de hestene som var der. etter min mening ville jeg ikke kjøpt 6510/20/30. Det er den minste sekseren mange som sier att skal du ha JD. så bør man kjøpe den største i hver serie. untatt 7000 serien. Enten kan man bikke ned på en 6430 eller opp på 68-6930
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme på 6430,6530 og 6630.Samme på 6830 og 6930.Som nevnt av vegard har 74 å 7530 en modisfisert bakende fra 7010,med andre ord en meget solid å gjennomprøvd bakstuss.Har hørt at enkelte 7530 eiere med autoquad har hatt \&quot\;dansken\&quot\; på besøk,å vips 300hk på tappen.Går visst noe j....! :-)Hvis du skal kjøpe en 6030 som du skal endre ECU på,kjøp en 6830,tro du kan få fart på den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Hva er forsvarlig å ta ut av en 6830-6930?

 

Er 7530 større enn 6930 i fysiske mål?

 

Traktoren må ikke bli for stor, en 69 er på grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Veit om 6920\'er som har gått med rundt 200 hk. på tappen, og bruker du hodet kan det nok gå bra - men det er jo knappe 30% effektøkning da, så det begynner jo å bli nok.

 

7030 Premium (74 og 75) er større i fysiske mål en de største 6030-sekserene ja.

 

Bjørn har vel rett i at det er 6830 som på sett og vis har størst potensiale motormessig for tuning, men noe særlig mer en 180 hk veit jeg ikke om jeg ville hatt i den - selv om de nye 30-serie traktorene jo går såpass høyt i effekt at jeg vil tro de er testa med godt innpå 250 hk over tid (sikkerhetsmarginer o.l. i forhold til orginaleffekt). Sånn sett tror jeg nok 7030 tåler mer effektøkning enn 6030, men 300 hk på en 7530 hørtes vilt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Deere har en tendens til å selge mest av 6420/30, 6620/30 og 6920/30. Har hatt 6810, som var påstilt til 150 på tappen, gikk som Faen. Den var også en beist etter veien, var en 50km/t, men gikk 60-65km/t og holdt farten godt. Har nå en 6920S i stede som også er rå, ikke noe påstilt, men skjer snart. Drar bedre en 6810en. Superfornøyd. over 66XX har john deere større bakaksling og bakende og et midre gruppe gir på AQ kassene.

 

Har sakt tidliger at en fra FK her har fjertnet sperrer på AQ eci kasser, gjorde det nylig på 6620 til en nabo. Gikk rundt 55km/t, uten fjøring. Noe jeg ikke ville ha kjørt med. Venter på en 6630 til erstatning for en 6420. Den har jo bare 40km/t, men han FK mente at han kanskje fikk den til å gå fortere.

 

Var ikke helt det som var temaet, men tenkte du ville vite litt om fart å siden du skal \&quot\;fikse\&quot\; litt på traktoren \; )

 

Vet ikke hva du skal bruke traktoren til, men 6530 er en god traktor, men skal du ta ut mye for minst mulig så er det 6830 en god traktor. Vuderte den selv i stede for 6630, for å få større bakende, litt mer power og muligheten til stor diesel tank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KV: Har en 6330 som jeg vurderer å ta ut litt mer effekt på...Hva bruker du for å få mer effekt på 6920s\'en din? Powerbox, chip?? Har du noen erfaring med KCR? Har også vurdert å få fjernet sperren på ECO kassen viss dette er mulig...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fårløbig ikke gjort noe med min 6920s, men har en 6420s som går med KCR boks. Det er utrolig merkbart. Var noen mekanikere tyskland som kikket på den og prøvde den og synes den varsprek, og da de fant powerboksen, ble det styr. Men det ordnet seg. 6330 er ikke av den største, men powerboks og kanskje litt elktronisk juserting av hest, vet ikke hvordan det er på 30-serien. ECO kasse sperra fjerner \&quot\;dansken\&quot\; som noe sier, eller du kan høre med FK, om de gjør det etter arbeid tid. Vet ikke om jeg vil anbefale dette uten fremaskelfjøring.

 

Ta kontakt med et chip tunning firma for traktor for KCR el.l. De kan sikkert mer å. Står ofte annonser i Traktor. Skaffet min igjennom FK, så kan høre der å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Skal ikke si noe om hva som er best, men på de traktorene det er snakk om her går det vel an å trimme de bare med å omprogrammere direkte på traktoren og? Veit det er enkelte som har valgt den løsninga, spesielt etter å ha trøbla med å få en effektboks til å fungere godt (ukjent hvilke merke® det er snakk om).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa Vegard, litt pc fiks. Men vet ikke hvordan dette fungere på 6030 serien helt. Men på 6020 ville jeg ha hatt litt pc fiks + boks. Boksen gjør at man minsker diesel forbuket på de lkte hestene. Jeg synes det har fungert godt på min 6420S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor mye ekstra effekt du har fått utav 6420s\'en da? Dette er vel stort sett samme motoren som på 6330, bortsatt fra at den er litt modifisert på denne serien. HK er iallefall det samme..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye ekstra. Men merkbart. Merket det mye når jeg slo. Holdt 50 km/t bedre. Rett og slett sprekere. Ikke verdens dyreste boks heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kv: Hvor mye effekt har du på 6420S\'n. En entreprenør hos oss hadde en slik en. Hadde effektboks i den og sa at effekten var på rundt 160-170 hk. Men han fikk etterhvert mye problemer med den, og valgte til slutt å bytte den inn.

Det gjelder å bruke hode når man øker effekten. 6420S har jo tross alt kun 4 sylindre,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører autopower og tørr ikke ta ut så mye. Om den har så mye på kraftutaket vil jeg se den testen. Tenker den har rundt 125-130hk på krafytaket, har ikke målt. Standar har den vel 125hk på motor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting med start tråden og gjere men ser det sto eindel om tuning så tenkte og skrive inn ka eg gjer på.

Driver mest og skrur CNH men chipper/omprogramerer og monterer powerbokser på trakorer her på vestlandet og kan vere behjelplig med ting og tang. kan få mail adressa mi vist det er intressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lamborghini 1060 2000 mod.For 2år siden var den på verksted for og bytte clutch,traktoren ble delt ved geerkassa.Nå har det begynt og lekke olje fra geerkassa.jeg la meg under traktoren for og se nærmere og samtlige skruer var løse og under hytta var 4 skruer knekt og var borte. HVEM har ansvaret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambo: Egentlig er vel saken kansje litt gammel, men hadde ville tatt kontakt med verkstedet som gjorde jobben og pratet med dei. Er jo ein ting som ikkje skal skje det der. Hadde det vert meg som hadde gjort jobben ville eg tatt ansvar og fikset opp. Er litt usikker kordan reglene er for sånt da eg aldri har vert borti lignende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med drivverk nedover seriene? har 64xx samme som 62xx?

Har en 6400 med pfunksjon i vendegiret. samme som mange bruktimporte 10 serier. er dette en sjelden kasse i 00 serien? mye bedre en den andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1

Lambo 1060 Som ingve var inne på så er nok saken i eldste laget. Verkstedene har jo tabbeforsikring,men vet ikke vor lenge denner varer etter endt repperasjon.

Oljelekkasjer på S.L.H er jo noe man bare må vende seg til. Jeg har hatt 4 stykker blant annet 1060. (Jeg måtte bare si det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kingofsnow_1
Hei. Ser det skrives en del i denne tråden om chip og fjerning av sperre på gearkassa (ECO) Kan noen svare meg på om noen klarer å fjerne denne sperra på 74 og 7530 serien til JD? De jeg har snakket med har fortalt at dem ikke fikk dette til på den nye 30 serien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...