Gå til innhold

har kjøpt mæ jd 2030


schilter_1

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en jd 2030 4wd fra en æ kjenner.78mod

med hydraulikkfeil.feilen kommer og går.laster,4wd slutter å virke.

 

Noen som har peiling på ka feiln er?er skifta olje og filter.

 

Og korsen er disse traktoran ellers?æ ska bruke den til snøbrøyting av ca 200 meter privat vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maskin_1

Oljemengde er ikke noe du regner med er ok, oljemengde er noe du sjekker:)

 

Riktig olje og ren sugesil er også verd å kontrolere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Er sugesilen rengjort?? Silen er ikke det samme som filteret. Det sitter ei matepumpe bak i gearkassa, som suger gjennom silen og trykker gjennom filteret. Deretter går olja til en reservoartank foran radiatoren. Selve hydraulikkpumpa sitter foran veivakselen. Det bør kobles til et manometer på en stor banjoskrue på tanken, for å se om den matepumpa klarer å levere olje framover. Er det ikke trykk der så kommer det ikke olje nok framover. Enten er silen tett, pumpa defekt, eller det er en lekkasje på veien....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.har du fått ornet din traktor?jeg har samme symtomer på min traktor,bare at dær fungerer ingen ting av laster,servo o.s.v lengere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Eg hadde liknande problem på min JD1140. Sigesilen var potte tett av partiklar, truleg frå bremsebelegg. På 1140 er sugesilen plassert rett bak filteret for hydraulikkolja, omtrent midt på traktorkroppen på høgre side heilt i bunn. Sugesilen er på min traktor ein sylinderforma sak som eg kjem til ved å skru ut eit massivt lokk med diameter 45-50 mm med 1/2\&quot\; firkantfeste. Eg veit ikkje om sugesilen på 2030 er plassert likt som på min 1140, men det kan kanskje gje deg nokre hint. Lukke til:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, då kjem all olja. Kanskje du kan parkere traktoren i ein bratt motbakke, slik at du ikke treng tappe av så mykje. Trur uansett det er lurt å tappe ut olja eit ordinært tappehøl og ikkje berre skru ut pluggen for sugesilen - då kjem det veldig mykje olje veldig fort.

 

Eg kjøpte meg instruksjonsbok frå økonomideler.no - nyttig hefte som fortel og viser det du treng vite om ordinære vedlikehaldsoppgåver. Ser ikkje at dei har instruksjonsbok for din traktor (dei kan kanskje skaffe?), men dei har verkstadhbok.

 

Sjå http://www.okonomi-deler.no/ProductCatalog.aspx?ipg=5637148012

 

VERKSTEDBOK JD 1030-2030 4WD Varenummer : BV JDTM4326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christiana_1

Hei!

 

Kraftuttaket kobles inn ved å dra opp en spak som står mellom girstengene.

 

Min PTO sviver også rundt uten at den er aktivert, særlig når oljen er kald. Men det er ikke noe \&quot\;power\&quot\;, jeg kan stoppe den med skosåla :-)

 

Har litt \&quot\;fusking\&quot\; på hydraulikken på min 1630 også, så det blir spennende å se om du finner en løsning på det.

 

Lykke til!

 

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har et spak mellom girstengene, har du nok mekanisk innkopling av kraftuttak. Da har du to trinns clutch, og en spak på venstre side av gearkassen, under setet. Den vippes forover eller bakover for å kople inn kraftuttak. tror det er innkoplet i bakerste stilling.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

\&quot\;Også er det en spake med gul knott på litt nedenfor handgassen.hva er den til?\&quot\;

 

Det er denne som er til kraftuttaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...