Gå til innhold

traktor 6470


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Vegard_1
Er det Dynashift eller Dyna-6 girkasse du har på traktoren din? Uansett tror jeg turtallet er elektronisk sperra, så det er vel en verkstedjobb. Relativt greit å få det gjort hvis garantier er utløpte, men ellers vil nok i alle fall Eik være skeptiske. En annen ting er at det bør være en \&quot\;50-traktor\&quot\; før du lurer toppfarten over 40 - egna felger og fjøring framme. Noe annet er jo hva du egentlig skal med toppfart over 40. Har du regna på økt forbruk kontra spart tid? Tror du kan bli overraska over utfallet :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1
ja, det går ann me enkle grep. Men traktor er typegodkjend for 40 km/t, og då sitter den som har gjort det i saksa dersom det blir oppdaga etter ei ulykke. Å øke farta frå 40 til 50km/t har mest effekt på det psykiske til føraren.\;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er klar over d er ulovlig å alt d der. men å justere turtallet opp til 2250 kan ikkje ver så farlig. vett om mange eldre traktorer som går nermere 50 me større hjul å stilt på turtallet, d må jo ver mye farligere da gamle traktorer har dårligere bremser å div... dyna 6 2006 mod...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Jeg kjørte en MF 6465, Dyna-6 2007 modell i sommer, og den viste godt over 40 km/t i displayet den - og jeg antar det var en traktor med det meste i orden, i og med at det var en demotraktor. Og den sperra og turtallet på 2000 o/min. Så jeg tror nok du gjør deg til småkjeltring for absolutt ingenting hvis du vil heve turtallet med noen få omdreininger. Tror mekanikeren har helt rett, det er kun i hodet til føreren det skjer noe ekstra da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dokk har vel rett i d, må vell bare kvitte meg me den å kjøpe 2005 mod fendt... merke d veldig godt på veien me kø danelse på 40 å 50 km...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...