Gå til innhold

CNH / Mc Cormick


Gjest

Anbefalte innlegg

Er jeg veldig stygg hvis jeg påstår at Mc Cormick er den gode gamle "ekte" Casen?

De første Mc Cormick som kom er jo bare en omlakkert case, dårlig lakkering forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg veldig stygg hvis jeg p&amp\;aring\;st&amp\;aring\;r at&amp\;nbsp\;Mc Cormick er den gode gamle &amp\;quot\;ekte&amp\;quot\; Casen?

De f&amp\;oslash\;rste Mc Cormick som kom er jo bare en omlakkert case, d&amp\;aring\;rlig lakkering forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 2001 og frem til flyttingen av fabrikken til italia nå i høst har noen av modellene til mc cormick i grove trekk vært videreføring av det vi kjente fra case.Har jo selvsagt blitt noen forandringer.Men sånn som Mc og Mtx er nok ikke veldig forskjellig fra de het Mxc og Mx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mccormick er fortsettelsen på de populere case modeller, fra doncaster england.I starten fikk man case fra steyr,men nå er det kun de store trinnløse herfra,og resten fra new holland.Det er altså bare de amerikanske case,som gir ekte \&quot\;casefølelse\&quot\;.Man kan nå like godt kjøpe ekte blå new holland,fordi de røde modellene er dyrere hos A-K,enn de var hos LMB.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen tvil at Case, og så senere NH ved dannelsen av CNH har tjent gått på at Steyr hører med i familien. De siste modellene som har blitt presentert er vel kanskje de serier som har blitt mest utprøvd i hele traktorverden til nå, og det vil nok heve kvalitetsnivået på produktenem.

Helt klart at CNH tapte stort på å gjøre merkene for like. Men det blir det forandringer på etterhvert, og da vil nok både NH og Case komme opp på sine vante markedsandeler.

Forresten, så er det helt utrolig at landbruksbladene her knapt nevner når CNH kommer med nye modeller, men skriver flere sider når, mf/JD/Valtra/Claas mm presenterer noe nytt, eller bare utvider en serie. Diskriminering??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Case monteres på fabrikken i østerike,men det er jo av delene fra feks.tsa serien england og tla i italia.cvt serien ble solgt som orginal steyr av ak,men nå som nh/case.Den er steyr sitt eneste bidrag i case,forutenom å montere røde new holland traktorer.Men det var jo synd at de steyr/case modeller,som fantes tidligere forsvant. Disse steyrene erstattet den orginale case, som ble solgt etter at fiats datterselskap (NH) slukte casekonsernet for 30milliarder i 1999.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de Case/steyr modellene var vel litt gammeldagse i forhold til det vi var vant med fra case? Husker når doncasterfabrikken var solgt,og case nesten ikke hadde annet å tilby enn cs runt 100hk. Mxc eller Mc som den ble betegnelsen fra Mc Cormick var en mer moderne traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til po:

Nei mc cormick har jeg liten tro på.: ?? Faller de fra hverandre?

Heller ikke noe sjakktrekk å flytte fabrikken til italia tror jeg. ?? For hvem? Italienere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så ble jeg ikke kjempeimponert over driftsikkerheten på den traktoren nei.

Mulig jeg var uheldig og fikk en såkalt \&quot\;mandagstraktor\&quot\; men hadde mye trøbbel de 4000timene jeg kjørte med den.

Og når det gjelder flytting av monteringen er det traktoren jeg er bekymret for. Selv polakker greier å skru sammen en bedre traktor enn italienere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1

jeg har gode erfaringer med Case MX serien, men når det gjelder den gamle CX serien er det bare negativt i mine minner. Kjøpte ny CX i 2001 Mener at dette var en av de siste som het Case. Over 50 reklamasjoner på ett år Hele CX historien min endte med en totalt skjært girkasse som måtte deles med vinkelkutter. Siden har jeg ikke sett den. Og gla er jeg for det! Kom ganske greit til en CS 110. Nå skal det sies at CXen gikk over 1600 timer på dette året.

At Mc cormick Flytter til Italia er vel nesten som å grave sin egen grav. Italienske Traktorer har jeg også dårlig erfaringer med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cx har ikke jeg erfaring med,men vet det har vært ymse kvalitet på de ja. Men jeg hadde en 4240,og det var det verste jeg noen gang har hatt. Totalt utslitt etter 4500 timer,foraksel,gearkasse,pto,bremser. Ja alt som kunne slites ut var utslitt enkelt og greit.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
de mest slite sterke traktorene kom fra italia, trur det er bra for mc cormick og flytte ditt de har slitt med dårlig sammen skruing før og diverse fabrikk feil, trur de går konkurs snart og
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...