Gå til innhold

Trygg lettkjettinger


Gjest

Anbefalte innlegg

Har ikke erfaring med trygg,men skal jeg kjøpe ett par,så blir det trygg.Den slår tellefsdal\'s lettkjetting prismessig,på min dekkdimensjon,+at den er grovere.ofa lettkjetting som jeg har erfaring med,er meget slitesterk,men blir alt for dyr,i forhold til de 2 norske jeg nevnte først.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har 540-65-38. Brukar traktoren til brøyting på noko bratt veg, litt på veg med lett last, og lite i djup snø. Eg har fått desse kjettingane, men dei ser jo simplare ut enn dei piggkjettingane eg leverte med \&quot\;gamletraktoren\&quot\;. Berre dei ikkje ryk og tek bra tak på is/snø så er eg nøgd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markus S: Bestillte idag et sett med tellefsdal lettkjettinger, sjekket prisen på Trygg også, men jeg synes ikke prisforskjellen var såpass stor at jeg valgte de.. Siden jeg vet hva tellefsdal er god for, og Trygg er helt ukjent for meg.

Har du noen erfaringer med Igland sine lettkjettinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda \&quot\;Mf frelst\&quot\; prisforskjellen er liten,selv om de slår hverandre på enkelte dim.Ser ett eksempel nå hvor trygg er 20kr dyrere enn nortractor.Jeg har og tro på tellefsdal for den er jo sterk,og tross alt den letteste,som jo er poenget med disse.Trygg hadde nøsted kjetting som produsent,men nå er den nettopp (som du nevner) Iglands kjetting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderte igland sine, da de lå noe under tellefsdal i pris. skulle visstnok være gode kjettinger på snø og is, men så var det der med holdbarhet.. men når jeg vet for lite, så velger jeg det jeg kjenner til når det går på økonomien..Er vel flere enn bare jeg som tenker sånn vel...??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygg har 6og 7mm,mens tellefsdal har 5,5 mm.tråd i kjettingen.Du ser og på trygg safety grip,at den er kraftigere enn nortractor.Hvis jeg måtte innom skog,ville jeg valgt trygg sin.Jeg vil påstå at de er likeverdig på kvalitet og utførelse ellers,men nortractor er en ren brøyte/transportkjetting.Man velger det man kjenner til,det er sant,men jeg prøver gjerne noe nytt,når jeg føler at det er brukbart.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.

Har nå kjørt i syv sessonger med samme kjettinger fra tellefsdal på vanlig brøyting.Det blir mye veikjøring men i forholdsvis lav hastighet.

Jeg mener du kan kjøpe uansett merke bare du tar det litt piano med tanke på hurtig veikjøring.

Du vet de e farta som tar liv,også på stålet.hee hee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofa har holdt 6 vintersessonger til nå og innom skogen hver sessong.Er like hel etter ca 900t,og det er første typen uten de styrkende gripeelementene som alle har i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...