Gå til innhold

importavgifter

Gjest

Anbefalte innlegg

hei! jeg s&amp\;aring\;g en mf 6270 innp&amp\;aring\; ei tysk traktorside, den kostet ca. 185 000 kr. men det jeg lurte p&amp\;aring\; var om noen viste ca. hvor mye avgiftene var for &amp\;aring\; f&amp\;aring\; skilt p&amp\;aring\; disse doningene?

takknemlig for svar:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg såg en mf 6270 innpå ei tysk traktorside, den kostet ca. 185 000 kr. men det jeg lurte på var om noen viste ca. hvor mye avgiftene var for å få skilt på disse doningene?

takknemlig for svar:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akuratt importert en new holland fra tyskland og kan glede deg med at det kun er mva på beløpet samt 130 kr i skiltgebyr. Ellers ingen avgifter, nesten for godt til å være sant...)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare mva du må betale for traktoren ja. Men det kan hende at du må skaffe deg tekniske data på bremsene og hytten på traktoren hos importøren. Jeg måtte ihvertfall gjøre da jeg importerte min 6170, mn det kan hende at 6270`n er såpass ny at du ikke trenger det. Husker ikke helt, men jeg måtte betale rundt 5000 +mva for å få dataene fra EIK..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ottar_1

... og på toppen av det kjem evt. norsk krok, kanskje kraftigare dynamo for å takle norsk vinter og anna småtteri som norske traktorar bør ha, men som dei tyske manglar. Sjekk slikt først, også. Kanskje er det eit bra kjøp, kanskje ikkje.

Det Det blir litt som på bil, for å spore av litt. Opphavet fann ein fin og blå ein, som viste seg å vere tyskimportert. Utan setevarme, vinterhjul, motorvarmar, lyktespyling osv. Ikkje akkurat veldig bra kjøp likevel for frostige halvgamlingar, viste det seg. Men selgaren sa ingenting om det, sjølvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller vår 6290, litt mer gamp el joystick, front hyd laster, framaskel fjøring. Hvor mange timer var tyskeren gått da. må også huske som haldor sier, må den ikke desifiseres først?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke så stor forskjell på utstyret på nyere traktorer som på gamle i forhold til dynamo, starter og lys utstyr. har en gammal sak som ble tatt inn fra danmark og den har jeg skiftet dynamo og starter i. i forhold til desinfisering så lønner det seg å handle hos en forhandler som kan eksport slik at den blir levert på ei kai i norge. det kan i alle fall være mye å spare på import hvis du skal ha en 5-6 år gammel traktor. trekk krok er jo hyllevare til alle nyere traktorer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forhørte meg med dyrlege før jeg skulle importere og fikk et noe uklart svar ang desinfisering. Glemte egentelig hele saken og fikk Toten Transport til å ta med traktoren på et returlas og de nevnte heler ingen ting om det så dermed var det aldri et tema. Ville nok vært litt skeptisk til å importere en traktor som har gått så mange timer men hvis man sparer nok i forhold til en norsk en kan man jo koste på en del. min hadde 160 timer på teleren. Tekniske data på traktoren trenger du ikke hvis du får orginale COC papirer eller at traktoren er E-merket for da er alt registrert hos biltilsynet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er påkrevet med desinfisering på traktor, men siden det er det på landbruksutstyr, så ville det vel være normalt med det på traktor også...siden det er traktoren som drar utstyret. Men det er jo greit å ha papirer på det, i tilfelle traktoren blir stoppet på grensen og den ikke kommer inn..

Er nok på eldre modeller som min, at de ikke har papirer på om traktoren er E-merket..vet ikke helt, måtte ihvertfall skaffe papirene.

Hvis forhandleren man importer i fra er seriøs, så tar de nok ikke noe for å desinfisere traktoren og få papirer på det.

mf6270: hvilken årsmodell var 6270`n og er det laster på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG: Kan ikke huske jeg har sagt at den er splitter ny men når jeg var der for å se på den hadde den gått 37 timer slik at i min verden er den da ny, hadde pasert 100 timer når den kom men det ble kompansert.Kjøper man en demomodel i norge så tror jeg de slår av ca 100 kr pr time, derfor tror jeg fortsatt jeg har gjort et godt kjøp!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Hei, er det fremdeles bare moms [altså kjøpesum+24%) man betaler for og få importert en traktor til Norge?

Hvordan er det hvis man kjøper en splitter ny traktor fra f.eks England med tanke på garanti osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Momsen vet jeg ikke så mye om, men jeg regner med det er det ja!

sånn som garanti, er det fabrikk garanti så er det fabrikk garanti. Enklere blir det ikke. FK er pliktig til å gjøre garantisaker på en ny JD fra England, siden de har ansvaret i norge for salg og service.

Kan føye til at det eik senteret ikke har vært begeistret for impoterte fendter, men dette va noe konkurenten sa som kjører 3 fendter.

Har impotert 2 JDer gjennom en \&quot\;forhandler\&quot\; har vært fornøyd, det er bare å si det du vil ha og du får det nesten. Kanskje det kan mangle H4 lykter osv, men det er en enkel sak og ettermontere. Men FK har ikke sakt noe på at det er import, fordi de tjenere jo penger på reprasjoner.. Service folkene er like positive også. Kan nevnes at jeg kjører en Norsk kjøpt og en import. (ingen problem med å impotere JD med AP, samme garantiene der og er den utgodt er det jo maskinskade forsikkring her til lands)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Er det forskjell på å importere en brukt og en splitter ny traktor med tanke på avgifter osv.?

Blir vel ca samme prisen på og kjøpe fra forhandler i England eller fra forhandler i Norge kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Ny eller brukt vet jeg ikke. Sikkert noen her inne som kan svare :)

Når jeg handlet en 6920s i 2006 som var 2006 mod. Så sparte jeg rundt 100.000,- på 300 timer. Da med samme utstyr. Og 100.000,- er jo penger. Vet ikke hvilket merke du skal ha i tilfelle du skal impotere, men en mellom mann som kjenner systemet er jo greit. Du sparer sikkert noen kroner på egenimport, men da er det litt mer sjangsespill mener jeg da. Min oppfattning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...