Gå til innhold

hydraulikk kapasitet på 110-90.


ks

Anbefalte innlegg

Er ikke fornøyd med hydr. kapasiteten på min 110-90. Den er jo oppgitt til å være 57l/min, men jeg tror den kanskje er nærmere 42l.Har hørt at det på 110-90`n er der 42l pumpa som brukes, men at registret er giret opp. Vet noen om dette stemmer? Eller har noen et annet råd for å øke kapasiteten. Er vel egentlig ganske sikker på at hele systemet er for underdimensjonert til å tåle en større pumpe. Glad for alle tips!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ksa: Meiner bestemt at det fins ei pumpe som leverer ca 60L til din traktor. Er ikkje så dyre desse pumpene. Meiner det er mangen modeller som går om en annen på pumpene. Bestiler altid den største når eg bytter pumper hos folk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa er som på andre fiat traktorer montert på motorregisteret.Det er enkelt å skifte til en annen pumpe med større kapasitet som passer.Poenget er at traktoren har stort potensiale,og motorens register er kraftig nok til å tåle ei tyngre pumpe.57 liter er lite på en sånn traktor,og jeg mener at hydraulikken takler større volum enn det, på 110-90.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur ikkje det er noke problem. Har ikkje sjekket leverings mengden på NH TDD no men dei går med samme Hyd. filter. Så langt den ikkje har insatsfilter på suge røret som dei gamle fiatane hadde, men trur ikkje du fekk 110-90 med det. Så tviler eg på at det er noke som helst problem med det. Ring til nærmeste A-K butikk og hør ka største pumpe dei har til den er. Ellers kan eg sjekke det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Pumpa på F serien leverer 19,5cm3/omdr og sitter på girkassen. Ved fullt turtall på motoren (2500 omdr/min) har pumpa 2902 omdr/min, dvs 56,589L/min.

AK lokalt mener det er samme pumpe på 100/110-90 og alle F seriene, Og at det ikke finns noen pumper som er større som passer disse traktorene, men de har tatt feil før. På F140`en min er det desverre innsatsfilter, men har bestillt skrufilter og alle nødvendige deler for å bygge om til dette fra Egil Eng &amp\; Co.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anonym
Eg har eit omvendt problem. 110 l/min pumpe. Lastaren går så fort opp at det er vanskeleg å vera nøyaktig, kva kan eg enkelt gejra for å justera?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1
hvvordan er 110-90 som traktor? eg kunne godt ha tengt meg en slik, da det er mange av de på nette noen ganger, som har gått lite timer, og virker billige.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1

enkle er ofte det beste. det er en vanlig enkel jordbrukstraktor jeg trenger, ikke no mye fiksfakseri. skal brukes til slåmaskin og runballepresse om sommeren og brøyting og skogsdrift på vinteren.

å og presse en 500 baller må den vel klare seg til. har en massey ferguson 6470 nå og den er det for mye data på, lei av feilmeldinger og dierse prakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...