Gå til innhold

fendt historie


Gjest

Anbefalte innlegg

Har fendt hett no før eller eller produsert noe annet, siden den eldste fendten jeg har sett er en -84 307. kjører til daglig en 716 vario tms, og må si jeg liker den bedre og bedre for hver dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fendt hett no før eller eller produsert noe annet, siden den eldste fendten jeg har sett er en -84 307. kjører til daglig en 716 vario tms, og må si jeg liker den bedre og bedre for hver dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, de de har holdt på en stund de og da. ble nysgjerrig siden vi alle kjenner de andre merkene fra gammelt av. Er artig med landbruks historie. Har en gammel oliver traktor, kjenner du til de mr t?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker. er 1948 mod 4 syl bensin/parafin. har ikke gnist, kjenner du til tennings anlegget? har hatt mange forespørsler om jeg vill selge den, men nei. den spiser ikke noe havre der den står, hva er det verdt? ett par tusen.. kan like så godt stå. hva skjedde med merket ble det kjøpt opp?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fendt sin historie ligger jo forran andre merker,på en del tekniske ting.EL hydraulikk på 70-tallet,og turbinkobling som de var først ute med å ta i bruk.(Bortsett fra porsche/allgaier som hadde noen modeller med denne.)40km.kom i 1980,ca.10 år før de fleste andre,og 50km med dempet foraksel i 1993.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...
Gjest Per Arne

Det er en Oliver 60 du har. I den sitter det Waukesha motor. På den er det fordeler på tenninga, de gamle hadde magnet.

Har du den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...