Gå til innhold

MF 5455 - tuning


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en 06 mod MF5455 Dyna4 som er av det heller latere slaget. Er det noen som har positive eller negative erfaring med tuning av disse?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Er det på traktoren din som på den jeg prøvde at toppfarta ikke er mer enn 35 km\\t? Den jeg prøvde hadde Dyna4 og den var veldig lat! Traktoren hadde ikke gått mer enn 1000 timer og kun demokjørt, men det kan da ikke være hele grunnen!?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard_1
det er mekanisk pumpe på 5455 å 5445, ditt eik senter justerer pumpen opp till 115 hk på 5445 å 125 hk på 5455.. grunnen til at de tar 10 hk mere på 55 enn 45 er at der er wastegate turbo på 5455.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom speedometeret er korrekt går min traktor vel 42 km/t, så mitt problem er ikke toppfarten, men at den ikke tåler noen form for motbakke med eller uten henger.

Jeg får snakke med Eik vedrørende pumpa, problemet er vel at de ikke vil gjøre dette mht garanti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard_1
På vår 05-mod 6455 så har vi full serviceavtale, men eik justerte opp til 125 hk med en gang, uten komplikasjoner med garanti. Det er helt ufarlig å justere opp til 125 hk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eik har sagt seg villigt til å skru opp til 125 HK. Det måtte imidlertid monteres noe eksosreduksjonsgreier til 8-900kr uten at jeg vet hva dette er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard_1
Ok. jeg betalte ikke for noe slikt, men det er mulig de praktiserer litt ulikt rundt om på eik sentrene. kjenner flere som har gjort d samme, men det har ikke blitt montert noe som du nevher på de heller..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Har en Mf 6455 2011 mod. Den var software chipet. Men orginalfilen ble lagt inn igjenn(overstyre chip fila når traktorn var på service hos eik).er det mulig å finne tilbake chipfila?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...