Gå til innhold

kjøp av case 744xl 4wd


Gjest

Anbefalte innlegg

noen som har noe erfaring med denne typen traktor?

den jeg vurderer er en 1983 mod med 5360 arb.timer.

er dette noe og sattse på. det var ingen feil med den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har noe erfaring med denne typen traktor?

den jeg vurderer er en 1983 mod med 5360 arb.timer.

er dette noe og sattse på. det var ingen feil med den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Denne traktoren har bare en feil: Den er fryktelig lat originalt. Hvis dieselpumpa ikke er skrudd opp så se å få gjort det. Ellers er det en solid og god traktor. XL-hytta har god komfort til å være fra tidlig 80-tall. Traktoren har ikke hurtiggear, og den har manuell PTO-kløtsj, og lite hydraulikkapasitet. Derfor er den litt tungkjørt. Ellers er det en god, tysk sliter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal brukes som brøyte traktor,så om den er litt lat er ikke så falig.

 

men er girkasse og hydraulikk samme olje på denne? eller er det delt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Gear og hydraulikkolje er separat på denne IH, for den er tysk. De engelske IH har felles olje reservoar. Men som brøytetraktor har den kanskje et minus til: International er ofte fryktelig tunge å starte i minusgrader!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både 745XLA og 844XLA.

Meget gode slitere. 745`en passerte 6500 timer i mitt eie, ikke et problem av noe slag ( utover naboens portstolpe gjennom radiatoren, pappas Orkelhenger som røska av døra og høyvogna som smadra bakruta ( 3 ganger ). Ingen av feilene kan tilskrives traktoren som sådan.

Som fler nevner, veldig tungstartet i kylan, eneste jeg har opplevd som værre var 844`en ( som i praksis MÅTTE ha motorvarmer for å starte under minus 5 )

 

Min 745XLA var ganske seig og sterk, og lettkjørt pga kort akselavstand. 844XLA var vesentlig lengre, bredere og hadde større dekk, så den trengte MYE mer plass. Pluss for 40km/t kasse på 844`en, men 745`en gikk mer enn fort nok med sin korte akselavstand. Mye mer logisk gruppegir på 745`en, med revers BAKOVER på gruppespaken ( framover på 844`en, det ble jeg aldri fortrolig med )

Splittgir, ga meg 16gir framover og 8 bakover, i praksis bare i bruk i transport, slik at jeg kjørte fra 1-4 med lav på splitt`en og kjørte opp til høy på splitten helt til slutt. Helmekanisk system. Sidemontert ukapslet mellomaksel, obs ved høy og halmpressing. Helt ok hydraulkapasitet, men 745`en er i snaueste laget for 3skjærs vendeplog uten laster ( blir for kort / lett ) Vil si den har god førercomfort for tidlig 80taller å være, og sikt også. TUNG clutchpedal, kjørte snørydding med plog i Oslo i 3-4 år, ville aldri valgt 844 til dette bruket idag. Lite transmisjonstap pga helmekanisk system, drar godt etter vegen.

 

Av alle traktorer jeg har kjørt, er 745XLA den eneste jeg skulle ønske jeg kunne hatt idag ( sluttet med gård og leiekjøring, kun til villabruk blir den litt i drøyeste laget )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er denne traktoren dyr i drift da?

den blir vell ikke brukt så mye som 100 timer i årer heller.

tanken var og bruke den som brøyte traktor, på privat vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...