Jump to content

Noen som har kjentskap til traktor SCHILTER

schilter_1

Recommended Posts

Guest Anonym
Vi hadde en Schilter 6500 på 80-tallet. Den hadde like store hjul foran og bak, sving både på framhjul og bakhjul, bakhjulssving kunne låses.Motoren var en Perkins på 65?Hk. Jeg tror den ble produsert i Østerike. Den var lavbygd og passet bra i bratt terreng.

• 2 weeks later...
Shilter er sveitsisk,produserte transporter og UT serien 5000,5001,5002 kom i 2 utgaver 50/65 HK, ingen importør i Norge lenger.Konkurs mitten av 80-tallet.Startet opp igjen produksjonen med nye eiere under navnet Shiltrac,produserer idag transporter.

Hei,dårlig med deler i Norge,spørs litt hva du trenger,men prøv den sveitsiske Schilterklubben,www.schilterclub.ch eller fabrikken www.schiltrac.ch

Hei,da er det nok en 5001 du har,hvis det står på plata på venste skjerm.Har kjørt mye Schilter selv,det var en 78mod.Traktoren var langt forut for sin tid da den kom,med pto foran+4hjulstyring veltevinkel på40grader.Olja på gearkasse+bakaksel er den samme 24L.(80/90).Hydraulikk 20L.påfylling gearkasse:i gulvet inne i hytta,til høyre for hovedgearstanga,nivaplugg under traktoren venstre side,innafor mellomakselen!Hydr.olje:ATF.peilestav i lufteskrue bak sete.Lykke til!

Hei,peilepinnen du nevner er for gearkassa.Hydr.olje fyller du om peilepinnen bak setet,det renner fortere ned hvis du skrur av den rørstussen som peilestaven er montert i.Du skal ikke selge da??

• 3 weeks later...
Hei,med ATF mente jeg type A.Eller Castrol TQ Dexron R.Spørs også hva slags olje som er fra før,du hadde sikkert klart deg med en kombiolje fra FK.Filter er jeg ikke sikker på,men må være i nærheten av påfyllinga,lurer på om det ikke står i tanken.

• 4 months later...
Guest Anonym
Hvis det er slakke i hjul er det sansynelig at det er dårlige lager,skjekk olje på alle drev før du havarer slutt drevet.

• 5 years later...
hei. har en shilter ut 5000. fra 1975. sjiftet nettopp. hjullager. bak på ene siden, to lager på hver side. pluss en tetning. dette var lagervare hos olaf jonnsen. lett og sjifte.

• 1 year later...
Guest Anonym
Fin en &quot\;del&quot\; som ikke er så lyspåvirket og reis til nærmeste malingsbutikk. Der har har utstyr til å skanne fargen til en fargekode. Det er ikke som med biler,- ingen traktorprodusenter, meg bekjent, har opplyst eller opplyser fargekoder.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...