Gå til innhold

Ny på forum og \&quot\;ny\&quot\; Ford 4610.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Er med i et Kulturlandskapsprosjet. Siden vi ønsker å utføre jobber selv i prosjektet, har vi sett oss nødt til å gå til innkjøp av utstyr. Har lenge kikket på finn.no, og har endelig klart å få tak i en traktor. Har virkelig måtte være kjapp på hånden for å få tak i.

 

Endte på en 86/87 mod. Ford 4610 m/trima 1320 laster. Traktoren har 2054 timer på seg. Håper og tror at dette er ei grei traktor!? :-) Måtte kjøpe den med en Dalen 278 snøfres og kjettinger. Vet ikke om jeg har behov for fresen, og håper kanskje den kan selges for kr. 20.000 inkl. mva. (er ikke mva-pliktig) Traktor og utstyret kom på 119.000 inkl. mva. Selger var heller ikke mva-pliktig. Er dette en ok handel?

 

Tips og råd om smøring vedlikehold tas imot med takk. Har hørt at FK`s kombiolje kan brukes overalt på traktoren? Dette siden den er såpass gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oveinang_1

Hei alle sammen,

 

Er med i et Kulturlandskapsprosjet. Siden vi ønsker å utføre jobber selv i prosjektet, har vi sett oss nødt til å gå til innkjøp av utstyr. Har lenge kikket på finn.no, og har endelig klart å få tak i en traktor. Har virkelig måtte være kjapp på hånden for å få tak i.

 

Endte på en 86/87 mod. Ford 4610 m/trima 1320 laster. Traktoren har 2054 timer på seg. Håper og tror at dette er ei grei traktor!? :-) Måtte kjøpe den med en Dalen 278 snøfres og kjettinger. Vet ikke om jeg har behov for fresen, og håper kanskje den kan selges for kr. 20.000 inkl. mva. (er ikke mva-pliktig) Traktor og utstyret kom på 119.000 inkl. mva. Selger var heller ikke mva-pliktig. Er dette en ok handel?

 

Tips og råd om smøring vedlikehold tas imot med takk. Har hørt at FK`s kombiolje kan brukes overalt på traktoren? Dette siden den er såpass gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å sable ned.

Du kan ikke selge med mva når du ikke er mva pliktig. Vis du har faktura på kjøpet av traktor og maskiner hvor det står spesifisert mva og det ikke står et mva nr så er vel den ikke gyldig?

Prisen avhenger om det er 2wd eller 4 wd

Jeg vet at Ford har hatt problemer med frostveske som lekker inn i stemplene fordi det ruster i sylinderforingene. Er det rattgir så har det vært problemer på noen med giroverføringene.

Syntes kulturlandskapsprosjektet høres spendenede ut. Er det å tilbakestille til beite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oveinang_1

Til Nilssen:

Har feilformulert meg. Det er riktig som du skriver. Hang meg opp i annonsen på finn. Hvis ikke det er eksl. mva, står det nemlig inkl. mva. Men det var skrevet i annonsen, ikke mva. pliktig. Jeg skulle skrevet uten mva. Det er ikke spesifisert mva. på faktura. Dette var et rent kjøp uten mva. Så alt er gått riktig for seg her! :)

 

Til proff:

Dette er en tilsynelatende velholdt 4610 med 4wd. Skal stort sett være lagret inne, og bærer preg av det i forhold til mye annet på den alderen. Er det noe middel en kan ha i frostvesken for å hindre dette? Det er rattgir ja, med et slags vendegir på venstre side. Traktorer i denne kategorien blir revet bor ila. få timer... Så endelig \&quot\;rakk\&quot\; vi å få tak i en...

 

Kulturlandskapsprosjetet har vært utrolig bra! Vi tilhører en av 20 utvalgte plasser i landet. Nå sviver det motorsager i hver krik og krok i den lille granda. Det går på å åpne landskapet og det er utarbeiden en skjøtselsplan for området. Prosjektet har vart i 1,5 år nå, og det er utrolig artig å se hvor mye som har skjedd på kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1

Naboen hadde en lignende, mener å huske at det stadig var problemer med giring og at det låste seg ettellerannet. Falken var og henta traktoren rett som det var og tok den med på verksted husker jeg. Men så var den vel ikke akkurat plaget med godt vedlikehold heller da...

 

Går sikkert bra med din siden den virker å være velholdt, 2000 timer er jo ikke innkjørt en gang, så der burde det være mye traktor igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...