Gå til innhold

vinter hjul til traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Har kjørt med nokia TRI i brøyting og vurderer å kjøpe nye når vi skal bytte traktor. Jeg så en annonse på finn der en jhon deer sto til salgs med vinter hjul som selgeren kalte \&quot\;snowtrack\&quot\;, han påsto videre at dette var mye bedre enn TRI. Har forsøkt å søke på nettet uten å finne noe der. Noen som har hørt om dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med nokia TRI i brøyting og vurderer å kjøpe nye når vi skal bytte traktor. Jeg så en annonse på finn der en jhon deer sto til salgs med vinter hjul som selgeren kalte "snowtrack", han påsto videre at dette var mye bedre enn TRI. Har forsøkt å søke på nettet uten å finne noe der. Noen som har hørt om dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest en plass at Snowtrac er regummierte lastebilhjul. Og i samme uvisse hukommelse mener jeg å huske at brukeren var superfornøyd med de...

 

Tenker jeg enda hardere tror jeg det var han med JCB i Stryn som hadde de, stod om han i BG for lenge siden... Husker ikke i farta hva han het, men det var visst fælt bratt der han brøyta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard hugsar godt. Arve Fjellkårstad er namnet, og det høver godt at han har \&quot\;fjell\&quot\; i namnet. Litt Flåklypa-aktig veg han hadde brøytinga på, der ein liten glipp enten sender han i fjorden djupt nedunder, eller inn i fjellsida.

No er det slutt på det, etter at Mesta baud han knappar og glansbilde for å gjere jobben (jf BG sist haust), så no blir der rydda med ein Mesta-Deere.

Fjellkårstad har i alle fall Snowtrac og skryter hemningslaust. Eg veit ikkje kor han har kjøpt dekka, men eg veit korleis vi får tak i han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og undersøkt om de Snowtrac-dekkene og de selges bl.a. av Høy og Rodum Maskin i Steinkjer. De lages i Sverige av regummierte stammer fra traktordekk. Skal visst fungere utmerket og står som neste punkt på investeringslista mi.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke størelse skal du ha jim og vet du noe om prisen. jeg har fått pris på TRI2 i 650/65 r42 0g 540/65 r30 foran og det var ikke akurat billig...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Prisen for slike snowtrac hjul var ca 30000,- i 2004/2005.Da i dim 20.8-38 og 16.9-28.I å med at det er vanlige traktordekk som blir brukt som stammer,får man et dekk som har mye mykere sider en et Nokian Tr hjul.Fjærer vesentlig bedre,samtidig som dekket får bedre grep.Kjørebanen som blir lagt på er en veldig myk gummi med knaster som er er seipet slik at man får delt hver knast i 3.Det er også mulig å pigge dekkene,å da pigges den mitterste delen av knasten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at driftsavdelingen i kommunen der jeg bor hadde slike dekk på en traktor. Snow Track, som var banepålagt på gamle stammer. Dekkene var suverene mtp fremkommelighet på vinterføre. Men problemet med de dekkene var at banen begynnte å slippe, før dekkene var utslitte...så de gikk over til nokian sine TRI dekk istedet...Men gripe evene på snø og is var suveren på snow track..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Leste også den annonsen. Var intrisert i selve traktoren for å si det sånn. Meen det ble ny handel istede. Lurer litt på dekk, generelt!

Handlet faktisk ny traktor i dag. Kjøpte den me Xiobit 710 dekk. Noen som har erfaring med sånne dekk? Har ikke kjøpt vinter hjul så er intrisert i snow trac hjul! Evt noen som kan komme med pris forskjeller? Hvor jeg får kjøpt de? Evt linker til hjemmesiden deres?

 

Kom positiv og neggativ kritikk takk : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i utgangspunktet 4-5 månadar, med 4 trinns girkasse. Me fekk 6 trinns for kr. 0,-, og då vart leveringstida 3 månadar. Det var stor etterspurnad og mest produksjon av 6-trinns, som var årsaka. Du får berre utnytta traktoroen u har no, køyr forsiktig og mykje\;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en slags \&quot\;SE\&quot\; serie som har kommer? Med mye av utstyret fra 6020 serien?

Synes det så ut som en 20-serie nesten med noe trekk fra 30 serien. Men den ble jo ikke kaldt \&quot\;SE\&quot\; i akurat nå.

 

Veit det er feil \&quot\;rom\&quot\; å diskutere dette på, men fet får bare våge seg \;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Den nye serien som kommer nå, som heter 6030 er en slags SE-arvtager ja. Mye 10 og 20-serie i den ser det ut til, 2-ventilert motor blant annet. Den bedre utstyrte 6030, som har vært på markedet en stund heter jo korrekt 6030 Premium. Var forsåvidt greit når \&quot\;økonomimodellene\&quot\; het SE, men skjønner og at de tar det bort, da det nok kunne gi en dårlig klang for enkelte...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nå laget økonomi modeller opp til 6930, et bra framskritt for de som trenger kraft, men bruker den lite. Kan jo passe for de som driver med korn og ikke har dyr? Har en hobby gard?

 

Men de kunne ha kaldt dem noe annet. Slik at det ble en forskjell liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Anonym
snowtrak dekker kan bestillast hos curing sentralen på gjøvik eller hos nils a mørk.as eg har kjøyrt over 100000 km på eit sett sommar som vinter,og eigenskapane på vinter føre samanlikna med tr1 og tr2 ,er som natt og dag.problema mine var og er å finne gode stammar til og bane legge.eg kan annbefale dei spesielt til dei som har hurtiggåande traktorar,gjerne som fram dekk.kjøyrer sjølv jcb på bratte vestlandsvegar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...