Gå til innhold

volvo bm650 1985mod


schilter_1

Anbefalte innlegg

volvo 650 er noen av de bete traktorene, fks så varierer du kraftutakshastigheten med de vanelige gearene så dete er en fin ved traktor bremsene er helt ok bare du bruker de riktig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være enig i at Hydralikken på gamle valmet-er var litt rykkete. Men å sammenligne med den lvsfarlige på volvo er litt feil, trekkstengene levde jo sitt eget liv. Ellers er Rune`s beskrivelse av volvoen rett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo skal jeg ikke bruke kjeft på, for de traktorene har jeg null kjennskap til - men å dra inn Valmet 805 i diskusjonen om dårlig hydraulikk forstår jeg ikke helt. Har kjørt en god del 805, og syns armene på den oppfører seg eksemplarisk. Tross i en litt tung clotch er 805\'en en helt suveren traktor å svanse stein med - og jeg hadde garantert merka meg dårlig presisjon på løftearmene under slikt arbeid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pløyd noen tusen mål med 805 og hydraulikken virket bra, men spaken var litt tung og det var det som laget rykkene. Clutchen kan bygges om og blir da lett å bruke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo Bm 650 gikk ut i 1982,til fordel for den nordiske 05 serien.650 er ett fullverdig volvo produkt,ingenting er kjøpt fra IH på disse.Volvo d42 motor og utrolig kvalitet på alt,uslitelig arbeidsgamp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en industrimod,landbrukstraktorene i 1985,heter volvo Bm valmet 05 serie.Til Tg: jeg har kjørt volvo bm 2204,som er IH produkt.Denne traktoren var helt fantastisk,og mer avansert enn 650,men akkurat like driftsikker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjørt masse international 674, disse var ganske like som volvo 500, disse traktorene var veldig drifsikre og hadde mye utstyr på den tiden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Stein, men du spørr etter noe som ikke finns.500 og 650 gikk ut ca 1979og blei erstattet av 2200serien. Er en 75 mod på finn til 35tusen med bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VOLVO BM T650,har motor på 4,2liter og 80hk.Den har egenvekt på 3810,og løfter 2000kg.Motordreven pumpe gir 35 liter/min.Med hurtiggir får man,16+4 gir på traktoren,og den har tørre skivebremser.En god 650 med laster koster fra 30-50000 kroner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er årsmodellen oppgitt i vognkortet første gangen traktoren er registrert i Norge. Da vil feks en bruktimportert traktor stå oppført med feil årstall.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...