Gå til innhold

Arbeidslys - Xenon vs LED


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Her var det mye rart ser jeg, he he!

 

Har 4 xenon på hver traktor og det er mere enn nok. Vi vurderte LED lamper på den nyeste traktoren, men der smeltet ikke snøen av så det ble xenon der også. Nå får man LED med varmeelement så det problemet er borte. Det er LED som kommer for og bli, men den er enda ikke like bra som xenon vil jeg påstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind_1

Led har vel lengst levetid av alt som lyser..

Krever ikkje så mykje av ledningsnettet, og tåler godt vibrasjoner.

 

Men også led som alt anna er avhengig av god byggekvalitet for å vara lenge.. Vibrasjoner kan ta livet av ei dårleg lodding, og eit dårleg hus kan sleppa inn vatn som gjev tidleg kveld også for ei ledlampe..

Det er også forskjell på lysstyrke per watt, trur nok ein får det ein betalar for til ein viss grad..

 

Håper prisen på led går ned, då det som lyskjelde i prinsippet er ganske overlegent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym

Takk til StianE ffrå R-tek for utfyllande svar. Eg bestemte meg for LED og kjøpte Tyri arbeidslys via www.arbeidsfolk.no http://arbeidsfolk.no/arbeidslys?page=shop.product_details&amp\;flypage=flypage.tpl&amp\;product_id=43&amp\;category_id=26.

Ikkje det billegaste, men fekk det noko eg er veldig nøgd med God hjelp ved val av lysbilde samt hjelp til monteringa.

Er både i skogen og køyrer leigebrøyting, og då ble LED eit klart val.

Eine lampa kjøpte eg spiralkabel og magnetfot til- då har eg ei lampe/lyskastar som eg kan ta m over alt såfremt har sigarettennar! Var veldig nyttig under jakta i haust når vi skulle ha heim dyr skotne seint på dag f.eks. http://arbeidsfolk.no/tilbehor-

Og så synst eg d e stas med deler av butikken på nynorsk\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jijohans_1
Har testet litt forskjellige typer LED og Xenon, og er enig med de andre som sier at Xenon gir bedre lys mengde enn LED i samme pris klasse. Fordelen med LED er at de ofte er mer plasseringe vennlige og tåler mer \&quot\;juling\&quot\; enn xenon...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Byttet til Led på lastbærer i fjor og er veldig godt fornøyd.Kjøpte på Hako Maskin for under kr400,-pr stk.Trenger ikke koste mer.Eneste ulempe er at radio er død.Men kjører maks 2 timer i mørket om dagen.Med 16 lamper på hytta hadde det blitt dyrt med xenon,på en eldre maskin.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...