Guest Anonym Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 lurer på å kjøpe ein mf 6180 til snøbrøyting/ strøing slåing samt noko massatransport.. nokon som har erfaring med ein sånn traktor, er det ein bra traktor? har funne ein ganske fine ein nå som er kjørt 2500 timar, med gode dekk osv.. til 200,000... nokon meiningar om dette?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 lurer på å kjøpe ein mf 6180 til snøbrøyting/ strøing slåing samt noko massatransport.. nokon som har erfaring med ein sånn traktor, er det ein bra traktor? har funne ein ganske fine ein nå som er kjørt 2500 timar, med gode dekk osv.. til 200,000... nokon meiningar om dette?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hallvar_1 Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Berre kjøp, en ta dei mest stabile traktorane Massey har produsert, den dreg godt, og er lettkjørt. Har god tru på denne traktoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vegard_1 Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Kjøper du enten 97 eller 98-modell er du nok ganske sikker på å få en flott traktor, de to første årgangene var litt mer usikre kvalitetsmessig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 er ein 96 mod detta alså.. så han er jo nåken år gammale då me.. kossen er prisen syns dåkke i forhold til andre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Sjekk etter om hjernen er byttet på den. har selv en 6170 96 mod, som hjernen gikk i stykker på. Ny hjerne hos eik ligger runt 7-8000,-. Prisen på traktoren er nok ikke avskrekkende..er det laster på den? Er meget fornøyd med min 70, så du blir nok fornøyd med 80`en også. lykke til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valtra_1 Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Har ikke noe imot traktoren, men syns det virker litt rart med 2500 timer på en så stor traktor som er 11 år gammel. Kan timetelleren være skrudd tilbake? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 nei de er ikkje lastar på han... men så er de eit minus med han: vendegear spaken sitt ikkje rattet der han burde sitta, men det er knapp på hovedgirstanga som du må trykke inn... de viste seg at han som eigde han hadde importert han frå sverige då han var ny.. han hadde ikkje hatt noko tull me han til nå, sa han jaffal... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vegard_1 Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Hva traktoren er brukt til tidligere veit jeg jo ikke noe om, men litt av det lave timetallet kan forklares med at MF teller utrolig sakte i forhold til andre \"\;jevngamle\"\;, da de teller \"\;gammeldagse\"\; turtallstimer. Etter hva jeg har hørt fra en særdels fornøyd eier av en 98-modell 6170 teller timetelleren omtrent 0,7 timer på en time med møkkakjøring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 er den fin som du sier så får du mye traktor for penga, har en 6190 selv kjøpte den ny like før 62 serien kom ,jeg har heller ikke kjørt på mere en 2300 timer bruker den bare på jordet typen din er nok av di første hvis den har knapp på girforvalget di senere har spak.cluthsfritt er deilig men jeg savner det ikke på den mf n pedallen er veldig lett har goodyear 650 breidekk på min det er ikke behaglig på vintervei, ble fortalt at michelin derimot var himmelen i forhold-det stemmer ikke etter min erfaring da kompis kjøpte det på tilsvarende traktor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vegard_1 Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 Jens kommer inn på dekk på vinterføre - og erfaringene mine er at GoodYear er bedre enn Michelin (begge 600/65 R38) når underlaget er hvitt. Uansett er nok pigg eller kjettinger en god del hakk bedre enn blanke og breie dekk på snø... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 600-650 og sikkert breiere dekk er suverene på jordet jeg snur felgplata på bakhjula så den blir så brei som mulig da det er onn,det er gjør traktorn mer behaglig spesielt hvis det er litt eller veldig bratt. har sett mange i oslo området som brøyter og strør og kjører henger så mye di kann resten av året med slike dekk og det fatter jeg ikke at di orker dyrt er det å har sett på traktorer som har godt slitte dekk etter 3000 t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Jarle: har du bestemt deg for traktoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 nja.. har ikkje heilt bestemt, men eg trur nok kansje eg kjem til å kjøpa han.. har ein massey 3075 frå før me dynashift 94/95 mod så han blir jo berre 1-2 år nyare..hehe hadde vore fint me ein mf 6290 og me cluthfritt vendegear og framakselfjøring... som er lite kjørt.. men vett ikkje heilt... var nesten nye 650 dekk bak, og 540 framdekk såå... me får sjå litt\' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 Jaha jarle, så d vle ikke så du kjøpte denne traktoren? heh.. næi får det gjorde nemmelig jeg. dette var en sabla bra traktor, har ikke hadd noe problemer med den, altså strålende fornøyd:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.