Gå til innhold

tillegstraktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Hallo du mr. Bjørn K!

Ferguson 35 /\&quot\;Gullfisk\&quot\; vart produsert frå \'56-\'58 og Massey Ferguson 35 frå \'58-\'59 med Standard 23C motor på 37 hk SAE. Frå \'59-\'62 vart det brukt Perkins 3.152 motor på 38 hk SAE. I \'62 kom 35X med Perkins A3.152 (samme som i 135) på 44 hk SAE!

Har aldri høyrt om at X-en står for sperre, men 35X er rett og slett ein oppgradert verson av den gamle 35-en. Har heller aldri høyrt eller lest noko om at \&quot\;Gullfisk\&quot\; er ein jubileumsutgåve! Gullblank kropp og grått blekk vart fargene på FE 35 etter ei evaluering av modellen lakkert i fleire slags farger. I USA vart forøvrig Massey Harris 50 lakkert med gullblank kropp og raud blekk. Frå \'58 skulle alle traktorane heite Massey Ferguson og vere raude og gråe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
enda en påstand: MF 135 har direkte innsprøytning(AD3 152), men jeg mener 35 kun ble levert med forkammer-motor da den kom med Perkins høsten 59. etter det jeg har hørt, så kom X pga noe jubileum eller produksjonsantall eller no sånt. og får helle litt, ja, ihverfall tennvæske på bålet, så mener jeg å ha sett en MF 165 X...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er iallefall fasiten på 35X kontra 35 om noen fortsatt lurer:

 

35X ble bygget fra 1962 til 64 med en mer kraftfull versjon av Perkins 3-152 som ble kallet A3-152. Denne hadde 44,5 hk kontra 39,6 hk på den eldre.Multipower var tilgjengelig som ekstrautstyr på 35X. Altså har X ikke noe med multipower å gjøre.

 

MF 90 ble laget fra 1962-65, 4 syl Perkins på 4.9 l, 69 hk(PTO), 3286 kg, så den var diger i datidens målestokk.

Er det noen slik i Norge? Aldri sett noen på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvila på at du finn ein MF 90 i Norge, men i Sverige derimot... Kom over ein traktordumper for nokon månader sidan. Traktorpower testa og ein MF 90 mot BM Volvo Bison 470. Dette er 60 talets gigantar, men, Mfn var meir moderne, men Bisonen drog best... Men, for å forvirre meir, på den amerikanske marknaden kunne du få kjøpt MF 97, men dette var ikkje ein MF, det var ein Minneapolis Moline 706, med MF panser. Kunne fåes med FWA, front wheel assist. Den kom neppe til Norge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
jeg har personlig en massey ferguson 178 super, har noen av dere tenk på super modellene kansje? jeg bruker traktoren til vedproduksjon å er godt fornøyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha en letthåndterlig traktor på ca 60-75 hk. Hva med deutz 3.60 flatt gulv og tett hytte med mange gode løsninger. samt en veldi sprek og drivstoffgjerrig motor. Har en nabo med tremeters slepemaskin. denne brukte de vanlilvis en case cx 100 på men en deutz 3.50 dro den mye lettere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Ford 4610 med LP hytte er en fin tilleggstraktor, kvikk og frisk motor. Traktoren går evig ved litt forsiktig bruk. Forden slokner aldri bare den går ett par timer i uka!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...