Gå til innhold

Valtra N142Direct


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest cat307_1
Noen som har erfaringer å dele om denne? Skal handle traktor i løpet av året å skal ha trinnløst å helst 4 sylindret. Har en Valmet 6400 som jg skal bytte ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer å dele om denne? Skal handle traktor i løpet av året å skal ha trinnløst å helst 4 sylindret. Har en Valmet 6400 som jg skal bytte ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

De jeg har prøvt av trinnløs Valtra var meget bra.Utrolig stille inni og lett og grei å kjøre, lette innstillinger, kan velge om du vil ha gasspedal eller kjørepedal, meget god bremseeffekt på tranmisjonen, med en bryter som du velger 3 forskjellige styrker på oppbremsing

Her har finnene fått det til.

Du bør få hjem en prøve traktor noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1

Ta kontakt med selger å få hjem en demostrasjon av selger og så kan du prøve litt selv også i ro og mak. hvor i landet bor du? jeg har hatt N 142 Direct siden nov. og er godt fornøyd hittil.350 timer på telleren nå. har kjørt mest snørydding hittil. har twin trac og det er vel først med trinnløs du får utnyttet dette på en god måte.ellers er det vel smak og behag som avgjør mye hvilken traktor men trives med også, men serviceapparatet er avgjørende for for en handel synes jeg. men der har du vel kanskje litt erfaring med valtra fra før!! kan anbefales iallefall...

 

http://bygda.traktor.no/group/valtrafans?xg_source=activity

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne_1

Jeg ville tatt en runde med flere forhandlere, og fått seriøse tilbud på forskjellige merker og traktorer som er sammenlingbare. En 142 direct er et meget god og allsidig traktor, og har fått mye skryt og god omtale så langt.

 

Vi kjøpte en valtra versu for ett års tid siden. Denne ble jeg ikke fornøyd med, så nå venter jeg på en direct som skal komme i løpet av få dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg kjøpte meg en Valtra Direct for nesten et år siden, men er slettes ikke fornøyd. Dukker stadig opp noe småtteri her og der samt at dieselforbruket er høyt da traktoren trekker mye og tungt. Skulle tro at denne traktoren skulle gå billig etter vei, men slik er det desverre ikke. Bruker lett 25 liter i timen på transport med tankvogn (12 kbm MOI) Den forrige Valtraen jeg hadde var utmerket i skogen, denne er ikke brukar heller her. Tror kanskje at Valtra nå har begitt seg ut på noe de ikke mestrer, før var det kun Valtra som gjaldt hvis du skulle til skogs om vinteren.

 

Er det noen som har forslag til hvilken traktor som utmerker seg iforhold til tung transport, samt at den må være trinnløs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Bård: Jeg kjører også en Direct og er kjempefornøyd så langt. Har ikke hatt den så lenge som deg. Kunne vært interessant å høre hvilke feil du har hatt på din traktor? Du skriver at den ikke er brukbar i skogen. Har du kjøpt med skogshytte og skogsutrustning? Hvilke Valtra var det du hadde før?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kjøper ikke traktor med full skogsutrustning når den brukes ca 150 timer iåret i skogen. Det lønner seg absolutt ikke. Jeg har kjøpt meg en 2. traktor på 100 hk til det, som jeg også bruker på gården til litt småtteri. Blir litt dumt å ha full skogsutrustning på en traktor på 200 hk bare til 150 timer da jeg kjører 1300 timer ellers iåret.

 

Så det jeg er ute etter nå er som skrevet tidligere, en traktor som egner seg 100 prosent til tung transport etter vei samt pressing av ca 6000 baller med kombipresse. Valtra directen min fungerer altså ikkenoe særlig på min type arbeid da særlig dieselforbruket er alt for høyt. Virker som det bare er meg som er ærlig nok til å fortelle at min traktor ikke holder mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1

Til deg som skal ha 4-sylindret trinnløs og vurderer N142 Direct: Jeg vil anbefale deg å prøve en Fendt 415 Vario i tillegg.

For deg som skal ha en 200 hesters traktor til tung transport og pressing av 6000 baller i året med kombipresse vil jeg absolutt anbefale å se på den nye 800-serien til Fendt. Ny hytte, alle muligheter for programmering av alt som heter uttak framme/bak/laster via touch-skjermen, hvor du i tillegg kan ha ryggekamera og selvfølgelig styringen av pressa om den har ISOBUS. Når den teknologien kommer på 400-serien blir det nok vanskelig å la være å vurdere innbytte av 412-en jeg har i dag...

For begge gjelder at det ikke nytter å se på de veiledende prisene som EIK opererer med på Fendt, be om et seriøst tilbud og vurder det opp mot tilsvarende tilbud på Valtra Direct og JD AutoPowr som jeg anser som de aktuelle konkurrentene. Jeg tror dere vil bli overrasket over hvor lite forskjell det er når traktorene blir spesifisert med samme utstyrsnivå. Det skilte 10-20 tusen når jeg handlet for 4 år siden, sammenlignet da JD 6420 AP, Valtra N-serie og Fendt 412.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vil vel med sikkerhet få solgt Valtraen snarest mulig. Har snakket med flere Fendt eiere som sier det samme som det du sier. Jeg fikk tilbud på Fendt da jeg kjøpte Valtraen, men ser nå at alt utstyr er stort sett orginalt på 800 serien mens på Valtraen ryr det på med dyre tillegg. Uansett så er jo ikke Valtraen i nærheten av hva Fendt kan tilby. Når en ser på det sånn så er Fendt et meget godt valg. En jeg kjenner kjører også meget tung transport, han har en Fendt 820 Vario TMS og han er ikke i nærheten av det dieselforbruket som jeg har på min Valtra. Målingene et tatt over 750 timers kjøring.

 

Jeg valgte Valtra med tanke på at det er 5 års garanti, men den garantien betaler jeg jaggu dyrt for! Med serviceavtale og en årlig kjørelengde på ca 1500 timer er ikke garantien noen billig morro!!

 

Med en fastpris hos mitt forsikringsselskap på kr 6000,- inkl kasko og full maskinskade på Fendt koster full garanti på Fendt ingenting iforhold til 5 årsopplegget hos Valtra. jeg synes det er rent lureri.

 

Da skifter jeg olje og filter selv og tar oppdateringer hos forhandler etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Hei,

Du burde kanskje også vurdere Puma225 el T7070. De fikk begge god karakter i BedreGardsdift sin test og i Maskinbladet da de ble prøvekjørt der. Liker spesielt armlenet og kjørespaken på T7070.

 

Hvis AK tar inn T7070 i BluePower Un-Limited edition får du også et rått design med på kjøpet.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Kommer nok noen røverhistorier fra bård her, de første direct blei levert seint i høst, skriver og en annen plass at han har fendt på 200 hk og.

Vurderer og å kjøpe 142 eller 202 Direct, trenger egentlig ikke 200HK så får se hva jeg går for. Har prøvekjørt begge, men bare 142 på slett vei så er litt spent på hva den klarer i bakker.

Siste 4er her var en 6850 som vi ikke var fornøyd med, var lat og brukte mye diesel, så er litt skeptisk til 4er.

T-en vi kjører i dag bruker under 10 liter i timen på brøyting, så er veldig godt fornøyd med forbruket på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1
kjenner meg ikke helt igjen i det Bård skriver her. i utgangspunktet var det snakk om N 142D og etter det Bård skriver så har han 200 hk. det er da isåfall en T serie. jeg har målt min N 142 D i dieselforbruk fordi jeg er nyssgjerrig på det og min svoger har en Fendt 415 TMS og vi har sammenlignet på brøytinga i vinter, det er ikke store forskjellen. mulig vi ikke kjører helt likt heller, men vi har ca likt. jeg har da på totrinns fres westbjørn bak og skjære foran og brøyter plasser men det er litt kjøring imellom plassene. jeg har teller på tanken så jeg vet hvor mye jeg fyller på og det stemmer utrolig godt med det som Valtraen regner ut i snittforbruk. jeg har ligget på mellom 6,7 og 7,1 i dieselforbruk pr time på brøyting i vinter. men skal bli morro å regne mer på det i våronna, N 101 Hi Tech jeg hadde tidligere brukte opp mot 11 liter på brøyting ifjor vinter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Bullseye: Går det rykter om at Lantmännene-maskin skal overta agenturet for Fendt?

Jeg vil nå tru at Eik ikke vil gi fra seg agenturet på dette merket, men hvem veit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne_1
At fendt skal over til lantmannen, er vel bare løse rykter. Både Eik og lantmannen ha allerede to traktormerker de forhandler, så jeg tviler sterkt på at det blir noe omrokkering der med det første. Det man kan spørre seg om, er om agco vil ha en egen forhandler etterhvert? Uansett så er det vel ingen som vil gå med på at en forhandler skal formidle tre forskjellige annerkjente merker?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Lantmännens norske sortiment av maskiner og redskaper blir gradvis mer og mer likt moderselskapets, i Sverige. (Jfr. f.eks Hill gjødselvogner)

Det var det jeg tenkte på når jeg \&quot\;tenkte høyt\&quot\; rundt Fendt og Lantmännen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strander_1
Da er det bare å lene seg tilbake noen år til... Så kan vi handle Väderstad og Kverneland av Lantmännen i Norge også. Tror dere Felleskjøpet slipper taket i dette ? Neppe !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1

Bullseye:Eikmaskin er et heleid datterselskap av AGCO.Altså samme firmaet som eier Fendt,Massey Ferguson,Valtra.m.m.Sånn sett hadde det kanskje vært mer \&quot\;naturlig\&quot\; att Valtra hadde gått til Eikmaskin om det skulle vært gjort noen endringer,men man skal aldri si aldri.

Uansett tror jeg dagens løsning er den beste der selskapene har ett par merker hver.Tror det blir enklere og holde kontroll både for selgere og servicepersonell da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Strander - Svenske Lantmännen mista akkurat Kverneland. Eller, mista og mista, de ville bare konsentrere seg på Väderstad.

 

6470 - Du har nok helt rett. Jeg vil også absolutt tro at det at Agco eier Eikmaskin veier tyngre enn hva Lantmännen ønsker seg. Jeg tenkte rett og slett ikke på det i farten. Bare \&quot\;dro\&quot\; med Fendt som sagt, når jeg tenkte på svenske og norske Lantmännen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...