Gå til innhold

John Deere AUTOPOWR


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Hei, jeg har tenkt å bytte ut min JD 6320 AQ med en 6430 autopowr.Er det noen som har positive eller negative erfaringer med denne transmisjonen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har tenkt å bytte ut min JD 6320 AQ med en 6430 autopowr.Er det noen som har positive eller negative erfaringer med denne transmisjonen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein nabo har problem med at oljen i transmisjonen blir for varm,får til stadigheit opp feilmelding om varm olje! A. Gimre vil visst ikkje importere JD med den slags girkasse.......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vi driver kantslår med to john deerer, den ene er det trinnløs i og den andre ikke, den som er trinnløs er veldig god å kjøre, og kurrant i forhold til det vi driver med, siden en kan skru på hjul for å gå fortere. Denne deeren har god veldig bra og håper den fortsetter å gjøre det. Forresten noen andre som driver å kantslår her ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg har ikke noe problem med å anbefale John Deere AutoPowr til deg kjs. Har kjørt MYE 6420s og 6920s (begge med AP-kasse). Den minste er en 2002-modell, omtrent fra første lasset med traktorer som kom til Norge, den andre er en 05-modell. Har ikke hatt noe tull med noen av de to, i alle fall ikke med girkassa. Var en annen filleting med 6420\'n - men der tok Mannheim regninga.

 

Jeg har etter hvert prøvd det aller meste av traktor (foruten trinnløs CNH) - og har ikke noe problemer med å anbefale John Deere. Prøvekjørte nye 6830 med trinnløs kasse her i vår, og likte endringene fra 20-serien umiddelbart. Men som det var diskutert i en annen tråd her - kjøp traktor hos den forhandleren du føler deg mest vel hos, om det blir Deere, MF / Fendt eller CNH tror jeg spiller mindre rolle, alt er bra traktorer, og har sikkert omtrent like mye / like lite feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Anbefaler absolutt CommandArm jeg, men nå kan en jo få elektriske spoleventiler uten at en kjøper hverken trinnløs eller CommandArm - bare så det er sagt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Jd ap er lettbetjent og enkel og bruke, kjempe fine elektriske spole ventiler som passer godt til fingrene, selv kjerringene kan kjøre den.

 

Var en 6420 som smalt kassa etter 5000 timer i bygda her, men jeg må legge til att den har hatt ett hardt liv da.

 

det ble også nevnt fendt sin her, det er også ett kjempe system som får mye skryt av brukerene, men personlig synes jeg den er for avansert, de sier att man må ha noen hundre timer der for og få den til 100%.

har fendt 716 på jobben og det ble noen telefoner på han som har den fast når den skulle flyttes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Har hørt at AP kassene ikke holder igjen like bra i medbakke med tunge lass som \&quot\;mekaniske\&quot\; gearkasser som f. eks AutoQuad. Stemmer dette? Hvordan er Fendtkassa til dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tim-Hugo_1

Kjøpte en 02 mod 6420S med AP og Commandarm her i vår. Den hadde rundt 5000 timer på klokka da jeg kjøpte den. Kjempe god traktor å kjøre! Har kjørt litt Fendt, og selv om fendt er kjent for å være traktorverdens Rolls Royce, synes jeg ikke JD med det utstyret sto særlig tilbake for den. Men så til det mindre possitive. Da jeg hentet traktoren av båten den kom med, hadde jeg ca 8 mil å kjøre den hjem, etter rundt 6 begynte den å klage på varm transmisjon. Dette gjentok seg flere ganger, og traktoren var inn og ut av verksted for å finne ut hvor problemet lå. De skiftet t.o.m Radiator fordi de trodde den kunne være tett. Det viste seg etter mange turer inn og ut av verkstedet at det var en elektrisk kjølevannspumpe som var brent og grunnen til problemet. Når traktoren kom tilbake etter å ha skiftet denne kjørte jeg uten problemer i en måneds tid, før midt i slåtta, da plutselig girkassen nektet å flytte traktoren fortere enn 1 km/t. Traktoren står fremdeles på verkstedet, og historien ender vel sannsynligvis med att de bytter hele kassa.

 

Nå tror ikke jeg att dette har skjedd fordi JD er dårlige traktorer, eller at AP ikke er holdbart. Jeg har sannsynligvis vert ganske uheldig. Når det nå skulle gå så galt er jeg veldig glad jeg kjøpte traktoren gjennom FK, de har vert veldig greie, og tatt alt på sin kappe. Jeg har til og med fått kjørt en lånetraktor på lastebil fra trøndelag til finnmark, da de ikke hadde demo traktor i fylket jeg kunne bruke. Men fremdeles trasig å ha traktoren på verksted i månedsvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamos_1
Tim-Hugo: Du er heldig siden FK tar regninga. Tenk om traktoren hadde blitt handlet gjennom f. eks. Gimre. Mon tro hvordan historien hadde endt da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Det Tim-Hugo beskriver beviser vel viktigheten av det som har blitt diskutert her for noen dager siden, og en av mine (og TGs kjepphester) - et godt forhandlerapparat i ryggen. Jeg føler meg slett ikke like trygg på at en bruktimportør, uansett hvem det er, ville stilt opp slik. Har de derimot gjort det, trekk de fram i glansen!

 

Dere kan komme opp med alle mulige automatiske girskift, men ingentig blir som å kjøre trinnløst - samme om det er Deere, MF, Fendt eller CNH. Blir spennende å se hva Valtra kommer med, når den en gang kommer. Noen som har hørt noe mer om trinnløs-kassa fil finnene i det siste??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil anbefale AP vi hadde en JD 6430 på demo med alt utstyr, kjempe fin og lettkjørt traktor, hadde aldri prøvd AP før, kjørt litt fendt med vario, men bare etter noen timer i JD føltes det som om mann bare haddde kjørt AP... så til ett stor minus, tror det er en feil innenfor den serien, det går en hydraulic slange til/fra olje kjøleren, den ble sprengt da vi lånte traktoren, en annen gang, måtte på verksted, tippe hytta over ende for å skifte den. hørte att det samme skjedde på nytt på en 6430 her oppe i nord (finnsnes)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg har tydeligvis ikke fulgt med i timen jeg, som ikke har fått med meg noen problemer med AP-kassa til Deere - eller så ser jeg for mye mellom fingrene med småplukk som er på nyere traktorer. Hadde vært interessant å se noe statistikk på sammenlignbare merker og modeller, hvem som har flest småfeil. Ikke bare merkefarga hentydninger om konkurrerende merke.

 

Interessant å få Fendt kasse på Valtra, de har jo gjort det med suksess på MF 7400. Jeg mener personlig MF\'en er en bedre og mer brukervennlig traktor enn Fendt, jeg savner ingenting fra den grønne i Masseyen.

 

Men uansett har vel Valtra hatt godt av en ny bakstuss. Det er rimelig akterutseilt med en bakstuss med så trang girkasse at det ikke er plass til tre PTO-hastigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

For å fortsette den generelle trinnløs-reklama som TG starta ¨på - alle som har kjørt kantklipper med gir, og etterpå prøvd trinnløs veit hva det betyr. Det er vel den arbeidsoperasjoner jeg ser det som den aller største fordelen av å ha trinnløs kasse.

 

Og så til avsporinga - interessant med en powershiftkasse som dunker trinnløse. Men jeg er så grønn på CNH at jeg må ha litt forklaring fra orakelet :) Er den powershiften du snakker om TG, ekte amerikansk powershift, en 15 til 20 \&quot\;hurtiggir\&quot\; som du bare dytter deg gjennom? Og muligens noen automatikk-funksjoner? Når man først skal ha noe som er delt i trinn har jeg og sansen for MF sin Dyna-6 - det er vel ikke helt usannsynlig at Deere kommer med noe lignende etter hvert og, selv om jeg og forstår hvorfor de holder på PowerQuad-kassa. Blir litt det samme som New Holland holder på 16/16 kassa (evt 17/16) som kom på Ford 40-serie i 91. Ingen utviklingskostnader, og en dønn gjennomprøvd konstruksjon. Og i og for seg er jo begge kassene veldig greie i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Noen som veit hvorfor valtra kutter ut sin egen kasse? Har hørt at testene har gått bra. Har kjørt T Advanse og den er like moderne på de meste som de andre merkene. Det som trekker mest ned er girkassen, men kommer jo...Trenger vi 3 hastigheter på pto? Jeg har 750 og 1000, har aldri savnet 540.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Skal innrømme at jeg ikke har fått prøvd Advance-utgaven av de nye Valtraene - men for å være litt flåsete så er ny Valtra 05-serie med fancy panser. Nei - det der mente jeg ikke, beklager!

 

Men jeg ser helt klart fordelen med tre PTO-hastigheter. Jeg presser mye med en Valtra 6550, og kjører pressa mest mulig på 540 øko, men når det er godt kupert må jeg ha 540 standard å velge og. Og så dumper man da plutselig borti et (lånt?) redskap som skal ha 1000 o/min - så jeg vil ha 3 hastigheter. Liker egentlig MF sin gamle løsning, med to girkasser etter hverandre, som gir øko eller fullt turtall både på 540 og 1000. Deutz har vel og noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Trenger ikke være kupert for å bruke 540 på 6550, den har ikke mer effekt enn at den klarer å dra pressa. Er det forskjell på ZF kassene eller er det bare styringene som er forskjeligge?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Støtter deg fullt ut TG. Virker som du har mye peiling på CNH. Jeg, som deg savner også en trinnløs versjon av T6000/7000 eller Maxxum/Puma, da jeg syns at kabinen på T7500/CVX blir gammeldags i forhold til ovenstående.

Blir forresten spennende å se hva som skjer på Agritechnica i november.

Kan forresten trygt anbefale deg å dra dit hvis du ikke har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

år det gjelder øko-turtall på 1000omrd. kraftuttak så har ferguson det. Iallefall på MF6265 og eneklte andre i 62- og 64-serien. Dette sparer mange kroner på lett kraftutaksarbeid!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
TG har du vært inne i en Advanse fra valtra? der er det og skjerm, men der kan du velge 5 forskjellige instillinger med en vri bryter uten å gå inn på skjermen slik som på JD. Fungerer jo på JD men må stoppe for å se på skjermen hver gang en skal forandre på noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Har en bestefar på snart 90 som ikke har problemer med å kjøre T serien, han finner ut av knappene så kan da lkke være så vanskelig....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Jeg og min far som holder på som entrepenører i hele året kjøpte i 2005 en demo traktor på fk. av type 6420S med AP. Gikk godt en stund. Men etter noe kjøring stoppet den. Hydralikken kokte. vi skiften den elektriske pumpa 2 ganger, så kassen, men blir aldri bra. Så skulle de bygge om til mekanisk pumpe, men den passet ikke. så \&quot\;Tim-Hugo\&quot\; vi har hatt det samme problemet og TG den mekaniske pompa passet ikke sa de på FK NM. Krangler om reklamaskjon med FK og har bestile en 6630 med AP. Vi var skeptiske, men siden det er så behagelig valgte vi den. Naboen vår, driver med det sammme, for å si det sånn. Han har 2 stk fendt 716. Den ene gikk i en uke før det ble motor skift og den andre som kom i 2006 gikk i en mnd før det ble gear kasse skift. Det er gode traktorer, men utenom trandmisjonen, er de for gammeldagse til den prisen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt, er det rett og slett smak og behag. Har aldri prøvd CHN sin trinløse, siden det går lite av dem her i strøket. Synes de se så gammeldags ut inni. Har nå sett på T7000, en spenede traktor og ikke minst god å kjøre. Hadde vert artig å prøve et nytt merke.

Har prøvd MF, men den vi prøvde slet med å holde farta, varierte mye uten last. Bremsene var så forskjellige fra traktor til traktor. Den ene var brå, mens på den andre MFen virket den nesten ikke. Siden jeg er såpass ung, skal jeg ikke komme med noen neggative påstander. Har sporet litt av fra temaet, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
har selv en 6920s autopower.kjøpt ny på desember i 2006.suveren traktor.har hatt med vanlig girspake før.men kommer ikke til å kjøpe noe annet en autopower nå.driver en god del med brøyting.med masse rydding av kryss.dær er den suveren.den har godt 600 timer nå.så jeg anbefaler autopower ja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...