Gå til innhold

JD 6610 AQ Hurtiggir ??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei..

Er den lykkelige eier av en 6610 AQ. Jeg kjøpte traktoren for to år siden, og da syns jeg traktoren var en drøm å kjøre. I den senere tid har jeg imidlertid merket at hurtiggirene er veldig harde. Dette gjelder både i AQ og man. Har kontaktet fk versted, men de sier at gearene ikke kan justeres. Har i tilegg merket meg at hydraulikken "bråker mye med susing i servo osv. Det er også "surring" når jeg bremser med traktoren i andre hurtiggir(bremser på giret). Jeg har en viss følelse av at dette henger sammen. Noen som har vært bortig lignende tilfelle?? Er du fornøyd med giringen på din jd?

Er den hard eller myk?? Uansett mener jeg min var mykere før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1

Hei..

Er den lykkelige eier av en 6610 AQ. Jeg kjøpte traktoren for to år siden, og da syns jeg traktoren var en drøm å kjøre. I den senere tid har jeg imidlertid merket at hurtiggirene er veldig harde. Dette gjelder både i AQ og man. Har kontaktet fk versted, men de sier at gearene ikke kan justeres. Har i tilegg merket meg at hydraulikken \&quot\;bråker mye med susing i servo osv. Det er også \&quot\;surring\&quot\; når jeg bremser med traktoren i andre hurtiggir(bremser på giret). Jeg har en viss følelse av at dette henger sammen. Noen som har vært bortig lignende tilfelle?? Er du fornøyd med giringen på din jd?

Er den hard eller myk?? Uansett mener jeg min var mykere før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøyrd john deere 6320 som hadde eit av tilfellene du nevner,og det var støy fra styringa. Det suset/støyet når du dreiet såpass på rattet at ventilene til styresylindrene åpnet. Vart ein irriterande lyd i lengden. Vart aldri funnet noen årsak til støyen. Traktoren vart solgt etter ca eit halvår. Det var ein import-traktor,så muglig at det var årsaken til at den vart exportert bort frå england?........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1
Syns og susingen ar irriterende. I tillegg er det ikke så morsomt å kjøre med en følelse at ikke alt er som det skal. Er noen av hydraulikkuttak spakene i funksjon, bråker det enda mer. Da suser det og smeller i servo, bremsene uler og det er generenn ganske høy susing.... Hm .. Jeg som trodde at jd var feilfri):
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Dessverre er nok ikke noe traktormerke feilfritt, det gjelder vel også de som er litt dyrere, grønne og tyske. Prøv tipsene til Rune, de hørtes veldig fornuftige ut. Og et oppfølgingsspørsmål til om det er laster på traktoren. Hvis det i så fall er det, har du mekanisk eller elektronisk sentral?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1
Det er ålø 970 laster med orginal john deere el.spak. Olje og filter er byttet.. det er alltid brukt fk spesial. Sugesil er ikke rengjort... Hvor sitter LSi lastesentralen?? Hvis jeg finner ut av dette er dagen.. og resten av mnd reddet..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til og tenke på ein ting ang det og finne årsak til irriterender støy. Sjekk at det ikkje er hydraulikkslanger/rør som ligger innpå hytta under,blir vibrasjon på rør/slanger med høyt oljetrykk inni,som kan gi dei forferdeligste lyder i ei ellers stille traktorhytte. Har erfart det sjølv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1
La en 5 øring i kobblingen til ls slange på lastersentral slik at den ble blokkert. Ble ikke noen forskjell, så da skal vel ikke den være årsaken. Har sjekket slanger, kan ikke finne noen som er i kontakt med hytta.. Uansett er det mer høy susing enn vibrasjonslyd . Syns dere andre som har jd hurtigirene er myke eller harde??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6320`n som eg kjøyrde,som hadde jævli støy frå styringa,kan eg ikkje hugse at hurtiggira var spesielt kvasse,men tykte vendegiret \&quot\;hogget\&quot\; for mye,måtte egentli bruke kløtsjen for at vendinga skulle bli behagelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
er det ikke en hydraulikk-funksjon som står på \&quot\;litt\&quot\;? det kan føre til susing hvis f.eks. lastervaierene ikke er rett justert og du låser av spaken(sikkerhetslåsen). har nemlig vært borti det på en 6620, hydraulikkpumpa takka for seg etter 200 timer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1
Takk for svar Konrad. Jeg har el sentral på traktoren, og jeg har forsøkt å kobble fra LS slange på sentral.Uansett kan det godt være at du har et poeng.Skal kjøre traktoren på verksted......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hei, jeg har en jd 6320. Det er nok ikke tilfelle det at fk ikke kan gjøre noe med at det er harde girskift. Har også hatt problem med harde girskift og brå clutch, dette er noe som kommer over tid. To ganger har fk \&quot\;kalibrert\&quot\; gearkassen, tror og de har lagt inn nytt program \&quot\;over\&quot\; det gamle. Etter det blei giringa mykere. Det kan virke som om ditt fk-verksted ikke er kompetent nok til dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Hadde trøbbel med ls på 6400 min, de bytta prioriterings ventilen på stussen,og laster sentral (org trima)manuel merka det ved att det ble veldig susing ved høye turtall.

fk versted her er ikke så værst.

synes jd har alltid vært fin på hurtig gir og vendegir.

min er litt hard på vende giret i a og b serie.

men jeg ville høre meg litt rundt med fk vesrsted rundt om i landet det er noen som har mer peiling en andre, særlig hvis det er en liten jordbruks bygd der mekanikerne har kun klådd på gamle 1140.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Torgeir_1
Der var endelig traktoren kommet på verksted.... De fant feil..glad er jeg for det.Ls trykket var på 70 bar.(skal være 3 bar)Hva som forårsaker dette er imidlertid ikke avdekket. Regner med at de finner det ut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...