Gå til innhold

john deere 678 traktorbehov


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en john deere 678 kombipresse, har en traktor på 90 hk (agrotron) som er oppstilt til ca 110-115 hk. jordene er stort sett paddeflate, er det noe problem for meg å dra denne pressa med den traktoren uten at den "dør" helt ved full ball? når enkelte av debatantene her inne sier at de må ha min. 150hk for å betjene en kombipresse, er det da pga av tyngde eller effekt? å er det vanlig å kjøre kombipressene på eco kraftuttak? har tenkt på å bytte traktor men vil helst slippe pga at det er dyrt når man akkurat har bygd fjøs.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg har akkurat kjøpt meg en john deere 678 kombipresse, har en traktor på 90 hk (agrotron) som er oppstilt til ca 110-115 hk. jordene er stort sett paddeflate, er det noe problem for meg å dra denne pressa med den traktoren uten at den \&quot\;dør\&quot\; helt ved full ball? når enkelte av debatantene her inne sier at de må ha min. 150hk for å betjene en kombipresse, er det da pga av tyngde eller effekt? å er det vanlig å kjøre kombipressene på eco kraftuttak? har tenkt på å bytte traktor men vil helst slippe pga at det er dyrt når man akkurat har bygd fjøs.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Du karer deg fint med den traktoren om du har god tid og kan pakke ballen ferdig litt før du har fyll ny ball. Vi kjørte som entreprenør \&quot\;over alt\&quot\; tidligere med 125 hk på både claas 255 og vicon kombipresser, det gikk fint men en må gire ned når det er behov. Kjørte da selvsagt på full pover ca1900o/min mens vi i dag har 200hk og kjører på eco ca 1540o/min.

 

Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei. kjører orkel 1260 agronic på jd6320 med ca 120hk. bruker eco å 1700 o/min. ligg på ca 20-25 gode balla i timen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåtass_1
Er ihvertfall en i nabobygda som drar ei slik presse med en Valmet 6400, og han slår en del bakker også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...