Gå til innhold

Deutz Fahr D7007C, bra traktor?


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg skal kjøpe meg traktor og har sett meg ut en 1983 Deutz Fahr D7007C som har gått ca 5000 timer.

 

Er det noen som har erfaringer med disse? Tenker da på driftsikkerhet, hvordan traktoren er å kjøre osv

 

Er det noe spesielt man bør se etter på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesten_1

Heisann

 

Jeg skal kjøpe meg traktor og har sett meg ut en 1983 Deutz Fahr D7007C som har gått ca 5000 timer.

 

Er det noen som har erfaringer med disse? Tenker da på driftsikkerhet, hvordan traktoren er å kjøre osv

 

Er det noe spesielt man bør se etter på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Nesten_1

Da har jeg kjøpt denne traktoren og foreløpig er jeg veldig fornøyd. Dette virker til å være en moderne traktor, alder tatt i betraktning. Flatt gulv med giring på siden samt forholdsvis moderat støynivå innvendig, noe som ikke jeg er vant med på så gammel traktor ihvertfall.

 

Noen småfeil er det riktignok og jeg trenger reservedeler som det er litt verre å få tak i, er det noen som vet hvem som forhandler Deutz deler?

Økonomideler og de andre kjente delepusherene har ikke noe særlig med deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Haugsveen og Fjeldstad Landbruk ved Hamar er en av de eldste Deutz-forhandlerne i Norge.

Tlf 625 73 700.

Motordeler fåes også hos Frydenbø Power på Skjedsmokorset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Haugsveen &amp\; Fjeldstad som jeg nevnte først er med blant HCP\'\'\'\'s forhandlere. Men fordelen med å ringe til Haugsveen er at de har drevet med Deutz i så mange år. De har igjen noen av gamlekara både på deler og service som har drevet med 07-serien siden den kom. Dermed kan de ha utgåtte deler på lager som har ligget i mange år, og de kan vite om vrak som står til hogging i et vierkjerr et sted.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesten_1

Hei igjen

 

Ser det sitter vanlig diesel rekkepumpe, antageligvis Bosch, på denne traktoren. Da begynner jeg å tenke, denne kan det vel ikke være vanskelig å stille opp litt :)

 

Er det noen som har en fremgangsmåte på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agrostar_1
På baksida så sit det eit lite deksel med 4 skruar, og ein i midten. Den i midten er til å måle oljenivået på pumpa. Om du skrur ut dei 4 skruane og tek av loket, så vil du sjå ei stang eller noko lignande med 2 muttrar i enden meinar eg. Om du løsnar kontramutteren for så å skru den andre (eller skruen, er litt usikker) inn eller ut vil du gje meir eller mindre diesel. På 6006 så var 1,5 omdreining meir enn nok, så ein halv på din er nok nokk. Du merkar når du skrur når du begynnar å stramme mot fjøra, da trur eg du har tatt nok. Nokon oppstartar etter at du har skrudd den opp kan det hende at den rusar seg opp før den dett ned igjen på tomgang. Om den ikkje sluttar med det får du skru den litt ned igjen, med mindre du vil ha det sånn. Også må du for guds skuld ha på igjen loket og ha motorolje på pumpa via ein umbrakoskrue på toppen før du i det heile tatt tenker på å starte traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesten_1

Takker for info, dette må prøves.

Har du forresten noen erfaringer med disse motorene? Tenker da på driftsikkerhet osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Moterene bare går og går og går, bruker lite diesel i tilegg.

Bråker en karakteristisk lyd og bråker litt, det største minuset med dem er at det er at det blir dårlig med varmeapparat til varme i hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Mengdeskruen sitter nederst i regulatorhuset når du åpner det. Det er en skrue med flatt skrutrekkerspor, og kontramutter. Det er 10 mm nøkkel på kontramutteren. Løsne mutteren og skru skruen 1/2 omdreidning innover, det er som regel mer enn nok. De andre, større skruene har med regulatorfjørene å gjøre og skal ikke fikles med.

Og som sagt, så skal du fylle på olje igjen til det renner ut av nivåskruen på baklokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...