Gå til innhold

Sprek eller dau?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest valtra_1
siste trinløse jeg kjørte var JD 6420 med 50km og likte den bedre en 7530. Ikke for farten men er ikke så mye dill på den, må jo stoppe opp for å stille inn 30 serien. Venter på trinløs valtra, men kan bli MF eller fendt om det ikke er som forventet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest valtra_1
er prisen så gal? Og valtra jukset ikke med 50km, de var godkjendt etter krav og er bare JCB som klarer de nye kravene nå. Valtra har nå bare A,N og T serien. 6000 selges ut nå, det er den som sliter med vektfordelingen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
valtra er typegodkjendt uten fjæring på akselen, men hadde vært ikke likt å kjøre en med vanlige dekk i den farten. Akselen som dere sier står midt under traktoren er bare tull, motoren er flyttet fram og panseret litt lenger. Har hatt to 6 syl valtra uten laster 905 og 8150, da jeg ikke trengte vekter var vekta på 4500 og 5000 kg med 650 hjul.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
hadde ikke noe problemer med det, men var jo ingen kombipresser da. med tilhenger er kroken så langt framme at du mister minimalt med vekt foran. T-en veier 7tonn med laster og det er tungt nok.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
kan jo få den under 6 tonn, men uten fjæring og laster. T serien har ca 5cm lenger hjulavstand en 7530, og deeren virket ikke mer stabil med samme laster. Veit ikke vekta på 7530 men er sikkert tyngre...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
og så har du et avik på 20% det vil si 48 km, så det skal mye til for å bli tatt. Og å påstå at noen er bedre en andre som går 50 er tullete, stopper motoren på valtraen slår bremsene seg på hva skjer på JD? Men lykke til Med JD, jeg skal ikke ha det...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Bør ha sveiste felger, men er vel bare JD som har satt krav til seg selv med bremser i navene foran, vil tro det trenger litt vedlikehold... og alle som kjøper JD med øko kasse gjør jo de samme som på valtra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Misunlig? Er uavhengie repratører som stiller de opp. Og hvordan de er registrert kommer ann på kunden, noen vil ha 40 i vognkortet så deres 16 åring kan kjøre den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
valtra, hva slags vedlikehold mener du man trenger på bremsene i navet foran? hva er det konkret du sikter til? vet du i det hele tatt hvordan det er oppbygd?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Alt som er komplisert oppbygd trenger mer rep/vedlikehold en inn og utkobling av 4wd. Har ikke sjekket hvordan bremsene er oppbygd, men tror de er luftaktivert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Om hva? Trenger mer vedlikehold, har JD beskrevet... de bremsene jeg tenker på sitter på noen 10 serie JD, noen som har vært borti de?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Fungerer bra det jeg har, takk. Tenk selv hva som slites i bremser.... Liker og nye traktorer, men må jo snart ha data utdannelse for å bruke de...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Jeg har ikke mye negativt å si om Valtra, men jeg kan føye til at av nyere traktorer jeg har vært borti - er det med Valtra jeg har opplevd bremsetrøbbel. Når det er sagt kan det være at Valtra har hatt mindre problemer med andre komponenter enn andre merker igjen - så sånt går vel opp i opp til slutt. Jeg har sagt det ganske mange ganger etter hvert, dessverre er det ingen merker som er feilfrie, men av de merkene som selger mest her i Norge tror jeg man får en bra traktor uansett hva man kjøper.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Valtra hadde vel gode bremser før dei kom med dei hydrauliske bremsene på 1000-seriane. Me har ein 900 og den er det jævlig gode bremser på. Ikkje noko tull med dei og dei tar jævla godt. Nesten det beste på heile traktoren meinar eg... Men eg har køyrt ein 8150 nokon gonger og dei bremsene er skumle. Tar seint og langt inn, det blir til at ein trykker lenger og lenger sidan ingenting skjer og så plutseleg kjem bremsene på for fullt. Samme dritt bremser på ein 6850 me hadde på prøve. Rart at sånne bremser blir godkjende spør du meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Når det snakkes om dårlig bremser må man ta med i betraktning hva som er bak traktoren. er det en enorm dumperhenger, vil den overføre mye kraft til traktoren ved nedbremsing, noe som sliter traktorbremsene hardt. vanlige hengere man får kjøpt har ikke alltid all verden til bremser, og de kommer jo litt senere enn traktorbremsene. også er det jo noen som kjører med helt utslitte bremser på hengern, det kan jo gå galt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...