Guest Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Jeg har en Holder 240 (hydrostat). Traktoren ville ikke starte, mekanikeren på Svenningsen (Hellerud Gård)lokaliserte feilen til startrelee. Han fikk ikke tak i nytt relee. Det gamle releet har to utganger, den ene var defekt. Mekanikeren koplet strømkabelen fra den defekte utgangen over på den som var funksjonell. Traktoren startet da men etter noen få driftstimer så velvet røyken opp fra instrumentpanelet og fra siden av førersetet. Instrumentpanel og retningsvelgerkontakt ble svart og motoren stoppet. Sannsynligvis masse oppbrente ledninger. Jeg er ikke noe motorkyndig selv men har mistanke om at havariet skyldes relee reperasjonen rett i forveien. Er det noen som har erfaringer med dette tema? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tina_1 Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Jeg har en Holder 240 (hydrostat). Traktoren ville ikke starte, mekanikeren på Svenningsen (Hellerud Gård)lokaliserte feilen til startrelee. Han fikk ikke tak i nytt relee. Det gamle releet har to utganger, den ene var defekt. Mekanikeren koplet strømkabelen fra den defekte utgangen over på den som var funksjonell. Traktoren startet da men etter noen få driftstimer så velvet røyken opp fra instrumentpanelet og fra siden av førersetet. Instrumentpanel og retningsvelgerkontakt ble svart og motoren stoppet. Sannsynligvis masse oppbrente ledninger. Jeg er ikke noe motorkyndig selv men har mistanke om at havariet skyldes relee reperasjonen rett i forveien. Er det noen som har erfaringer med dette tema? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Røykutviklingen hadde ikke noe å gjøre med relee reparasjonen noen driftstimer tidligere. Det var ledninger som hadde gnisset mot rattstammen som tok \"\;fyr\"\;. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.