Gå til innhold

Industridekk!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Arne_Martin_1
Hei! Noen som har erfaringer med Aliance industridekk kontra Nokian dekk? de konkurerer glatt med pris mot Nokian men er litt spent på kvaliteten..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

fikk tilbud i dag på Alliance industridekk tilsvarende Nokian TRI

fire komplette hjul/felg 600/65-38 bak og 28 framme.

49000,- + mva.

 

Dette er jo rimelig i forhold til Nokian, samme mønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på brukererfaringer forbunnet med dette Alliance dekket. Det kan jo tenkes at Nokian TRI har vært overpriset ettersom de omtrent har hatt monopol på dette merket.

Selgeren som kom med tilbudet hadde kunn solgt to eksemplarer av dekkene før, de er helt nye på markedet.

 

Det ville i så fall ikke være første gang noen ser sitt snitt til å tjene ekstra godt med penger på andres fravær i et marked. Håper de er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har no kjørt på Nokian Tri 2 dekk framme og bak i fleire år.Me har eindel brøyting om vinteren.Før vintersesongen i fjor (no i haust) kjøpte eg nye Alliance industri dekk bak.Både framdekka og bakdekka har me skrudd inn pigger på.Mi erfaring er at Nokian Tri2 dekk ikkje er så fantastisk slitesterke som eg trudde, me kjører heile året på dei samme dekka.Eg kan ikkje sei så mykje om slitestyrken til Alliance dekka enda

har ikkje kjørt meir enn ca.500 timer på dei,men slik det ser ut så er dei vel så slitesterke som Nokian. Men på snø og is kan eg ikkje sei at eg har merka noko sers forsjell på dei forskjellige merka.Fordelen med industridekk er etter mi meining på snø og is, me har ikkje hatt behov for kjettinger.Bakdelen er at dekka ikkje fjører, dei er veldig harde å kjøra på.Dei skal ha litt høgt lufttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nabo kjøpte Aliance dekk i Desember 2010, i Januar 2011 ble dekkene levert tilbake da de ikke duger og byttet til TRI 2. Han har kjørt med TRI dekk i mange år og ville prøve noe nytt. Det er en årsak til at det er forskjell i pris mellom nokian og aliance.

Du får det du betaler for ! Aliance dekkene sitter ikke like godt som tri 2 selv om møntsteret og mønster dybden er det samme.

Mulig det er forskjellig gummi blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Jeg har prøvd det meste av dekk på traktorene mine, da jeg kjører mye på vei og har en god del dekkslitasje. Alliance er et bra dekk, jeg har kun prøvd med vanlig traktormønster (radial,husker ikke hvilket nummer det var på de, er vel flere typer mønster å velge mellom). Dem er i såfall sterke å slite på og god komfort på vei så lenge man ikke har for mye luft i dem.

 

Jeg har og Nokian TRI2 og Michelin XM108 på èn traktor. Nokian er god på is og snø, men ikke så slitesterkt som Michelin dekkene. Vil tippe på at Michelin holder 20-30% lenger vs. TRI2 før de er utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trofast_1

Har liknene erfaring som det H.H forklarer her. Jeg kjøpte mine Aliance dekk i Desember som var fullpigget med SIG Grip 24-12. Etter første snøfall merket jeg fort at disse dekkene ikke kan sammenliknes med Nokia sine TRI dekk ettersom jeg har kjørt med slike dekk i 15 år. Siden jeg ikke var fornøyd og er avhengig av å ha riktig utstyr for å utføre jobben med brøyting fikk jeg byttet disse dekkene til TRI 2 med SIG Grip 24-12 pigger. Dekkene sitter på en Valtra 6850. Dette var en helt annen opplevelse da traktoren ikke slipper i bakkene og fremkomlighelten er noe helt annen med TRI 2. Det skal sies at jeg kun bruker industridekk om vinteren, men skjønner de som bruker industri dekk om sommeren. Aliance dekkene er sikkert mere slitesterke som sommer dekk enn TRI 2, men TRI 2 egner seg bedre som pigget vinterdekk. Hvis man driver som entreprenør å brøyter om vinteren vil jeg anbefale å kjøre på TRI 2 dekk, det er like greit å ta den kostnaden med en gang i stedet for å slite med dekk som er glatte.

 

Dette er min erfaring med Aliance dekkene. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym

Hei!

Ingen tvil om at Nokia Tri 2 dekk er suverene!

Jeg har bytta traktor,og får ikke brukt mine lenger.

Har 2 stk framdekk dim.400/80R28 med felg.

Gått ca 1500timer i brøyting.

Hva er dem verdt? (har kjøper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...