Gå til innhold

Leyland?


Gjest

Anbefalte innlegg

Trenger en rimelig traktor som skal gå i lett arbeid i skogen med vinsj og laster. Har primært sett etter en MF 135, men uten hell så langt. Kom imidlertid over en Leyland 344 (71-mod), men kjenner ikke denne traktoren. Er det bare sorgen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Trenger en rimelig traktor som skal gå i lett arbeid i skogen med vinsj og laster. Har primært sett etter en MF 135, men uten hell så langt. Kom imidlertid over en Leyland 344 (71-mod), men kjenner ikke denne traktoren. Er det bare sorgen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J.A.N_1
Tror kankje jeg ville se om det ikke var en annen traktor å finne. Har ikke all verdens erfaring med Leyland annet enn at jeg har lånt en inni mellom til å dra møkkapumpa og noe slikt småtteri, men det lille jeg har kjørt med den gir ikke akkurat mersmak for å si det mildt. Har en kamerat som hadde en slik med laster, helt ubrukelig, den satte seg nesten fast på flatmark. Husker ikke nummeret på den. Ser du er på utkikk etter 135, dette er en bedre traktor, det er jeg ganske sikker på. Ellers er Ford 4000 med servo en ok traktor, den er mye smidigere å gire enn Ferguson. Er også usikker på deletilgangen til Leyland.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Leyland er et ekte, engelsk produkt, på samme måte som engelske biler og motorsykler. Derfor egner den seg best for samlere og entusiaster. Alle andre bør styre unna. (Med engelsk produkt mener jeg ikke engelske IH, Ford og MF, de stammer jo fra amerikanske konsern og er jo helt kurante.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

den ville jeg styrt unna ene og alene pga reservedeltilgangen her til lands.

 

pga 10+ programmet til eik og den enorme mengden av dem her i landet er en 135 en mye enklere traktor å holde liv i her til lands ( samt at de må skytes for å stoppe uansett)

 

en leyland, nuffield eller marshall her til lands blir, som sagt ovenfor, noe for de helt spesielt interesserte.

 

og så er det en grunn til at de merkene ikke overlevde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent heller på den 135 du, da er vel verdt, ligger no allitid ein 20 talls stk innpå finn.no, så ein dag må du komme over ein.

 

Det du skal vere obs på med ein 135 er hydraulikken, den kan ofte vere dårleg på desse, er den bra, så ville eg råda deg til å kjøpa! Desse traktorane er uslitlige! Motor og drivverk går til evig tid :) Ufattelig lettstarta også, lett å få deler til og ikkje minst greit å bli kvitt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1

Er enig med de andre i att en 135 er mer kurant om du skal ha den som brukstraktor pga. deletilgangen.Romedal bensin og service på Stange(eller der omkring) skaffer deler til Leyland,men tror ikke de har så mye på lager så de må skaffe endel fra England.Og det tar lang tid.Det som taler til fordel Leyland er hytta.Den er mer innbydene og mer \&quot\;moderne\&quot\; enn hos MF`n.Hydraulikk kapasitet og mengde er også bra.

J.A.N nevner en Leyland med laster som spinner seg ned på flatmark.Det betviler jeg ikke.Vet om en 262 uten laster som er håpløst framtung.Den brukes som tråkketraktor i silo og sjåføren bør ha tunga godt i munnen for ikke å spinne seg ned.Vet ikke om 344 er likedan,men er den det er det neppe en gunstig skogstraktor.Må da iallefall fylle bakdekkene med veske og sette på en tung vinsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Ville nå heller sett meg om etter en David Brown, hvis jeg var deg. Mye mer solid bygd og skuddsikker portalaksel bak, noe som gir høyere bakkeklaring. Dieselgjerrige motorer har de og.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Takker for gode tilbakemeldinger - synes opplagt at Leyland får stå i fred. MF135 synes som det beste alternativet!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...