Gå til innhold

Traktorvalg


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Magne_1

Først, er det vel ikke et eneste traktormerke som ikke har hatt noe havari på girkasse,hydraulik mm.

Men vet at CNH sine trinnløse fra Østerrike har et svært høyt kvalitetsnivå, etter min mening bedre enn Fendt.

T7000/Puma har i tests visst at de faktisk har et lavere drivstofforbruk enn Fendt og til deg Arve så støyer T7000 kun 69 db mot mf sine 70 db. men tror at man har problem å med høre forskjellen. :)

Serviceintervaller er jo også CNH sine sterke sider.

Men etter som du kjører NH nå, så kjenner du jo deres sterke/svake sider, og er du fornøyd så holder du deg fremdeles til NH, evt kjøper du 7500 serien hvis du vil ha trinnløs.

Kjører selv Ts135a og er godt fornøyd. Liker godt de nye 6syl T6000 da jeg syns at at T7000 virker litt stor.

Et annet valg, som TG nok vil anbefale er Case slik at du får Multicontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Må vel berre tåle det,men når kommentaren er så dom som \&quot\;masse feil og jon drit\&quot\;,som kjem frå slike som må \&quot\;gjemme\&quot\; seg bak \&quot\;skjult id\&quot\;,så blir eg ein smule irritert.

Sånn er æ bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nesten det andre armlenet på case er like bra. Om du har elektriske spolerventiler til høyre og får styre 2 tipputak og laster/front hydr. med joystikken. Eneste jeg mener er domt da er at du må bevege handen så landt fram for å geare, eller er det knapper i armlenet også?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å konkludere meg selv, jeg mener puma.

 

Og hvis pris forskjellen er stor på Multicontroller og det vanlige så hadde jeg vel vudert det vanlige, om der har gear kanpper i armlenet og du slipper og flytte handen helt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Tror ikke at du kan gire i det andre armlenet, e, men på T7000 har man mulighet til å gire, bruke

3-pkt og vendeteigsautomatikk fra den røde kontrollen foran joystikket.Og så får man jo et tøft design i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du kan gire i multicontroller og flere andre funksjoner.

 

Men er mest intrisert hva pris forskjellen er p&amp\;aring\; der vanlige armlenet i Puma n&amp\;aring\; og Multicontroller.

 

Hvis du slipper og bevege handen frem tid gir spaken, men har knapper i tilegg som p&amp\;aring\; TSA i armlenet og du har elektroniske spolerventiler til h&amp\;oslash\;yre + at du har 2 stk dobbeltvirkende og laster / front hydr. p&amp\;aring\; joystikken i armlenet p&amp\;aring\; det vanlige.

 

S&amp\;aring\; hvis prisforskjellen er liten p&amp\;aring\; vanlig og multicontroller hadde nokk jeg valgt multicontroller, men om den er stor i forhold til det vanlige, nye og moderne armlenet p&amp\;aring\; puma, hadde jeg vudert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du kan gire i multicontroller og flere andre funksjoner.

 

Men er mest intrisert hva pris forskjellen er p&amp\;aring\; der vanlige armlenet i Puma n&amp\;aring\; og Multicontroller.

 

Hvis du slipper og bevege handen frem tid gir spaken, men har knapper i tilegg som p&amp\;aring\; TSA i armlenet og du har elektroniske spolerventiler til h&amp\;oslash\;yre + at du har 2 stk dobbeltvirkende og laster / front hydr. p&amp\;aring\; joystikken i armlenet p&amp\;aring\; det vanlige.

 

S&amp\;aring\; hvis prisforskjellen er liten p&amp\;aring\; vanlig og multicontroller hadde nokk jeg valgt multicontroller, men om den er stor i forhold til det vanlige, nye og moderne armlenet p&amp\;aring\; puma, hadde jeg vudert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du kan gire i multicontroller og flere andre funksjoner.

 

Men er mest intrisert hva pris forskjellen er p&amp\;aring\; der vanlige armlenet i Puma n&amp\;aring\; og Multicontroller.

 

Hvis du slipper og bevege handen frem tid gir spaken, men har knapper i tilegg som p&amp\;aring\; TSA i armlenet og du har elektroniske spolerventiler til h&amp\;oslash\;yre + at du har 2 stk dobbeltvirkende og laster / front hydr. p&amp\;aring\; joystikken i armlenet p&amp\;aring\; det vanlige.

 

S&amp\;aring\; hvis prisforskjellen er liten p&amp\;aring\; vanlig og multicontroller hadde nokk jeg valgt multicontroller, men om den er stor i forhold til det vanlige, nye og moderne armlenet p&amp\;aring\; puma, hadde jeg vudert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du kan gire i multicontroller og flere andre funksjoner.

 

Men er mest intrisert hva pris forskjellen er på der vanlige armlenet i Puma nå og Multicontroller.

 

Hvis du slipper og bevege handen frem tid gir spaken, men har knapper i tilegg som på TSA i armlenet og du har elektroniske spolerventiler til høyre + at du har 2 stk dobbeltvirkende og laster / front hydr. på joystikken i armlenet på det vanlige.

 

Så hvis prisforskjellen er liten på vanlig og multicontroller hadde nokk jeg valgt multicontroller, men om den er stor i forhold til det vanlige, nye og moderne armlenet på puma, hadde jeg vudert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ta en titt på Claas ARION, avtakeren etter ARES, her blir det common rail motor og markedets beste hyttefjæring, multifunksjonsarmelene som option.

fra 110-180 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Hør med forskjellige selgere, å få dem til å skaffe deg demo traktorer på rekke å rad!!

En må selv finne den traktoren som passer til sitt bruk, og som ikke minst har et service apparat som fungerer!!=) Alt som går i rundt vil det til slutt skje noe med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...