Gå til innhold

Traktorvalg


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Det eneste det ser ut til å være enighet om er at man bør ha trinnløs girkasse. Bør nok også gå for en sekser, blir ikke samme draget fra en firer.

Helt enig. Jeg kjøpte i vinter en JD 6920 Autopower. \&quot\;Gammeltraktorn\&quot\; med autoquad blir ikke mye brukt.

Bør nok også gå for en sekser, blir ikke samme draget fra en firer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Henke_1
skal du ha fjørende framaksling så er Valtra eneste vettuge å velge. Mindre vedlikehold på framakslingen skal du da lete lenge etter!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Valtra har bra fjærende framaksling, men resten av traktoren er gammeldags. Vil si at jeg har vært veldig fornøyd med den fjærende framakslingen på Tsaen 135 som jeg kjører.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hva er det som er så bra med valtra sin fjørende aksling da bortsett fra lite vedlikehold. det er det jo på de fleste andre også. Har kjørt NH TVT over en stor fartshump i 54 km/t. Jeg var pasasjer

og trodde vi skulle hoppe rett av veien men den stabiliserte seg svært raskt. Men på den jobber hvert hjul for seg. Dette fungerer også meget bra på jordet sammen med hytte fjæring.

 

Var virkelig prisen på Fendt 820 1,3 mill. det må da være med mva. Ville nok da skjekket opp NH T 7500 serien eller JD 7500. T 7500 står ikke tilbake for fendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Har sett på en Fendt 818 05 modell, den har gått 45 timer og prisen er på 870 000 kr, er det en bra pris til en sånn traktor som har gått så lite.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg var ikke klar over det med girkassene men mente det var ZF.Men tror deg gjerne. Prøvde (og bestilte) NH T7530 i går og den må du også prøve svein. Som TG sa så er kjørepedalen og kjørekomfort helt rått. Ny og meget stille hytte. Velger å tro at de som påstår at fendt er bedre en denne og dermed verdt å betale mer for, ikke har prøvd den. Hvis du skal skifte ut en TSA 135 får du sikkert igen bra for den hos A-K og dermed blir det et overkommelig melomlegg. Så mitt råd til deg svein blir å prøve en slik en, er sikker på at du ikke blir skuffet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Powershiftkassen til T7000 er bra den men er foreksempel ikke noe særlig å brøyte snø med da den går i kun 14 km/t bakover, det er et problem for meg da vi brøyter store industriområder der snøen skal i en ende. Syntes også at hytta med den stor døra( som er vanskelig å lokke) samt et pannser som har en annen utforming en den på T7500. Den er i tilegg både litt lengere,bredere og høyere. Har du hørt noe om prisen på den minste modelen, den prisen som ble anntydet fra A-K var over 800 men hørte som sagt tidligere at prisen skulle vurderes på nytt. Har derfor ikke hørt den endlige prisen selv om det er mulig at den har kommet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvor mange hester er det i fendt 818 ?

Prisen på 870 er etter min mening for dyrt for en traktor som er 1-2 år gammel med tanke på hva du får av nytt på markedet for den summen. da har du samtidig garanti og glede av å kjenne \&quot\;nylukkta\&quot\; av traktoren. Hvordan kan en slik traktor bare ha gått 45 timer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Det er 190 hk i denne traktoren, denne traktoren er fra tyskland importert av Cf

Men prisen er god og jeg har hørt på prisen fra eiksentret den er for høy!

Går nok for denne traktoren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til Valtra

Tipper at en NH 7530 med det meste av utstyr kommer på rett i underkant av 900 ferdig prutet på reint kjøp hvis den kjøpes av A-K. Jeg har bestilt en fra utlandet som snart blir lagt ut på Finn.no for rundt 700, Da har den gått ca 80 timer og har det meste av utstyr som fronthydraulik osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

Svein: Merket du noe forskjell på effekten mellom 716 og 818? Jeg har prøvd 716, men ikke 818.

 

Hva er det du likte bedre med 716 iforhold til JD 6820?

Jeg prøvde JD 6920s mot Fendt 716. Fendten var min klare favoritt!

 

Eneste minuset med Fendten er hytta, den kunne vært forbedret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
det er sant, men mye tung last kjenner man jo forskjellen, har akkurat kjøpt meg en 716 05 modell. På den kjører jeg en 19t Krokløfthenger med gravemaskiner og masse. En fantastisk traktor å kjøre på veg og jorde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Her blei den testet på max effekt og sammenlignet med valtra på det samme.Er mange forhold som kan påvirke forbruket og effekten, eks. dekk og oppbygging av pto. Effekten er jo og målt i min valtra, kan jo være høyere i 7530. 7530 drog dårliger men den var jo ny.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
har kjørt det meste av traktorer, og er helt klart mest fornøyd med MF. Hadde en 6495 fra til jeg byttet til en 74 serien med variokasse. Unik giring, stilleste hytta, ikke biltema kapper alt utsyr. Kjempetraktor. Ser på mine naboer som kjører NH, TM 190 har stått 800 timer på verksted av de 2500 den har gått. Velget er enkelt MF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har berre hørt gode ord om T7000. Skal vere den traktoren som er mest utprøvd av det som har komt utfra CNH konsernet. Og det vert ikkje riktigt og sammen ligne den med TM190. Det er ein forvokst TSA, med litt ekstra Har ikkje sett den i virkligheten men eg har tru på T7000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...