Gå til innhold

Traktorsalg


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en nyere traktor som jeg nettopp har solgt til en kar i en annen del av landet, og som jeg naturligvis ikke kjenner noe til. Traktoren ble solgt usett, men den er ikke hentet enda.

Hvordan gjør jeg med betalingen, for å sikre at jeg får pengene?

Bør jeg kreve den skal betales på forskudd, eller skal jeg sende faktura og "håpe" den blir betalt?

Er det noen som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nyere traktor som jeg nettopp har solgt til en kar i en annen del av landet, og som jeg naturligvis ikke kjenner noe til. Traktoren ble solgt usett, men den er ikke hentet enda.

Hvordan gjør jeg med betalingen, for å sikre at jeg får pengene?

Bør jeg kreve den skal betales på forskudd, eller skal jeg sende faktura og \&quot\;håpe\&quot\; den blir betalt?

Er det noen som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet noen ganger, og da vært i kontakt med kjøpers bank og fått en garanti fra dem om at pengene vil komme. Helst skriftlig på et eller annet vis.

Har selv kjøpt og vært i min bank og ordnet dokumentasjon ved kjøp. En vanlig bankgaranti krever egentlig at pengene låses på egen konto mm. og koster egentlig litt. Logikken hos meg er at hvis banken går god for at jeg vil betale vil det være jeg som har et problem overfor min bank dersom jeg lurer meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når traktoren er lastet opp på f.eks bilen som skal frakte den,ta et bilde med tlf å send over til kjøper.Da kan kjøper se at traktoren er på vei,så da kan kjøper betale traktoren,å maile over en kopi av transaksjonen omgående.(kjøper kan også få tlf til transportfirma for å få bekreftet der at traktor er lastet opp å på tur)Traktoren leveres ikke før du har motatt kopi av transakjonen.

Når du har fått pengene omregistrerer du selv traktoren,å kjøper får nytt vognkort ipostn.

Enkelt å greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...