Guest Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Noen som veit åsen girkasse det er på den? har hørt at d ska vere fra en volvo lastebil... evt noen som har noe mer info om kockum skiddere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrol_1 Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Noen som veit åsen girkasse det er på den? har hørt at d ska vere fra en volvo lastebil... evt noen som har noe mer info om kockum skiddere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bjørn_1 Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 Den originale girkassen er ZF S5 35, den sitter i 820 og 821, er super major clutch hus på begge. Har Garrat 820 selv og den er det byttet girkasse i en gang,, da er det satt i Scania girkasse Den girkassen jeg har ikke synkronisert 1gir men 2 3 4 5 er synkronisert. 1 gir og Reverse sitter til venstre, må løfte girspaken får få den reves og 1gir Her du 820 salgs brosjyrer: http://app.elmia.se/classic/files/kl820lunnare1965.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Apple_farmer_1 Posted December 18, 2011 Share Posted December 18, 2011 Ellers er vel de svenske nettsidene maskinisten.net og skogsforum.se bra ressurser når det gjelder slike maskiner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted December 18, 2011 Share Posted December 18, 2011 Jeg tror faktisk jeg har lest et sted, at noen 60-talls Volvo og Scania-Vabis hadde den samme 5-trinns girkassa fra ZF. Kanskje det er forklaringen på at det nevnes både Volvo, Scania og ZF her. Volvo og Scania motorer har i mange år hatt samme innfestingen og boltesirkelen rundt svinghjulshuset, så girkasser skal i prinsippet være ombyttbare mellom dem. Fordson Majoren har nok en annen boltesirkel, så det måtte vel byttes clutchhus eller settes i et adapter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrol_1 Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 ok. takk for hjelpa. skal inn å kikke på di sidene. reversen må man dra opp til venstre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.