Gå til innhold

Deutz K-serie/Lambo R6/Same Iron


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har kjøpt eller kjørt en av disse traktorene (de er jo stort sett samme maskin), ønsker jeg tilbakemelding om hva dere mener. Positivt og negativt. Vurderer å kjøpe en R6.120 HiProfile, men det er vel ikke solgt veldig mange i norge så er interessert i å høre hvordan disse maskinene er
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest davand_1
Er det noen som har kjøpt eller kjørt en av disse traktorene (de er jo stort sett samme maskin), ønsker jeg tilbakemelding om hva dere mener. Positivt og negativt. Vurderer å kjøpe en R6.120 HiProfile, men det er vel ikke solgt veldig mange i norge så er interessert i å høre hvordan disse maskinene er
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har ikke denne typen selv, men har hørt at den skal vere veldig bra.. Men den røde er finest hehe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Alle 3 er en deutz bare lakkert om og samen har litt annen grill. har prøvekjørt deutzen og blei imponert. kjempe traktor med veldig godt førermiljø, overlegen oversikt, lettbrukt betjening, mye std utstyr. kan anbefalles. blir nok en deutz på meg nestegang jeg skal handle.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest davand_1

Prøvekjørte en K90 i går. Den var laveste utstyrsnivå, men ble likevel litt imponert over denne traktoren. den er utrolig liten og snerten og ergonomi/sikt fra den helt nye htta som sitter på disse var meget bra! en av grunnene til at vi ser på akkurat denne modellen er at det er en av få i denne klassen som har armelene med integrert kjørespak. en tilsvarende case med multicontroller bler betydelig dyrere. og fendt 400 vario blir jo litt for stor i sammelikning. og dessuten dyrere. nye 300 vario er jo håpløs med digre spett på golvet til spoleventilene.

 

forresten var støynivået for høyt i K90. håper der er lavere i profiline versjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
DF Agrotron K er en godt skjult hemmelighet. Har prøvd K 120, med en imponerende motor, og den er både kompakt og lettkjørt. Dette er virkelig et godt alternativ til de store merkene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest davand_1

traktoren det er snakk om er en lambo r6.120. den tilsvarer k120 og har 126 hester. motoren i casen er jo helt rå, men det er jammen deutz motoren også! når det gjelder sikt er det ikke mulig å slå k-serien i denne klassen. støynivået er lavere i casen, men det er vel også det eneste som er bedre komfortmessig.

 

vil ikke si noe om priser her nå, men det kan se ut til at casen blir så mye dyrere at en høyere annenhåndsverdi ikke veier opp for nyprisforskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
hei, jeg kjøpte meg en Deutz k 120 nettopp, er veldig fornøyd m den, det som er så kjekt m denne traktoren er at den er forholdsvis kort, så den er så kjekk å snu med, laste m å sånn ting, å det ikke noe probelm å kjøre denne traktoren hart, for å si d sonn, den gjør jobben sin,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Personlig har jeg hatt veldig sans for Deutz sine Agrotron-traktorer, så selv om nesa har blitt litt høyere regner jeg med at K-serie slett ikke er noe dårlig kjøp. Hvordan er de prismessig i forhold til for eksempel MF? Og har Deutz fått opp sylindervolumet i motorene sine nå, eller kjører de fremdeles med forholdsvis lite volum?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
har kjørt agrotron 135 mk3 i snart 5 år og 5000 timer. hvis k serien er like god som denne er jeg ikke redd for å anbefale kjøp av k serie, lambo eller same. ikke hatt noen feil så langt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest bjarne2_1
Har selv erfaring med Agrotronmodellene etter å ha kjørt dem de siste 5 årene, kjøpte i februar 2006 ny Agrotron 130 med framakselfjæring, hyttefjæring, 50 km og ny Ålø Q55. Er kjempefornøyd med den, lettkjørt, oversiktlig, uslåelig komfort i hytta, meget sterk og rask hydraulikk, seig motor med lavt forbuk. Anbefaller alle å se på og prøve disse traktorene, hadde HCP hatt et sterkere salgsapparat i Norge, ville disse traktorene hatt en langt høyere markedsandel enn de har i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, det som er et lite problem med k 120 er at det ikke er noen mulighet til å få ut mere hk,jeg vet av en som har mål k 120 på tappen, å da ytet den 122 hk på tappen, det tilsvarer ca 135 hk i motorytelse.

Deutz agrotron k 120 er jo den største i denne serien, å da har denne traktoren det største elekroniske programme som styrer motorytelsen, men er det noen som har prøvd å sette i et annet program som ikke hører til k serien? å om d virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Noen som har erfaring med DF Agrotron k90 over tid? Vurderer en 2006 mod med 3000 timer. Har DF M410 fra før oggod erfaring med den
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...