Gå til innhold

Triangel eller HMV?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Bache_G_1

\&quot\;Markus s\&quot\;, det jeg har sett(uttallige ganger) er lastebiler med kommunalplate, som har parallellogram med triangel på...

 

uansett, triangel er utvilsomt enklest i bruk. har nettopp tatt livet av en overgang (sms til triangel), triangel-delen holdt, det gjorde ikke trimadelen. lasteren holdt også. er nok ikke i tvil jeg,er lei av å ut manøvrere redskapen for hånd for å få det på lasteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

\&quot\;Markus s\&quot\;, det jeg har sett(uttallige ganger) er lastebiler med kommunalplate, som har parallellogram med triangel på...

 

uansett, triangel er utvilsomt enklest i bruk. har nettopp tatt livet av en overgang (sms til triangel), triangel-delen holdt, det gjorde ikke trimadelen. lasteren holdt også. er nok ikke i tvil jeg,er lei av å ut manøvrere redskapen for hånd for å få det på lasteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Vegard_1
Hva mener du med overganger? Redskapsdeler for påskruing, eller traktordel? Begge deler er i alle fall i salg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Har kjørt med HMV på traktorene i ca.15år og er syns ikke påkobling er noe problem.Hadde større problem med en lånt triangel.Erfaringene til en landbruksmekanikker(EIK)jeg snakket med var att HMV var langt solidere.Triangel sine redskapsdeler revnet i sveisen under hard belastning.Kjøp i tillfelle HMV og ingen etterligning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hmv er nok best,jeg har aldri savnet verken hmv eller triangel men bruker waltershide??

ar traktor og redskap skal stå så plant som mulig gjelder alle typer-har kjørt litt hmv hos en nabo den er ikke enkel om slåmaskina liger på skakke i ei steirøys.

det jeg savner er den \&quot\;gamle\&quot\;waltershiden? uten kuler m halvskåler den er fin.er vel større flate på kulesystemet men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

HMV er tingen, finnes ikke tvil om det. Mye bedre i kombinasjon med laster. Triangel på laster er totalt uaktuelt, tenk vridnings stabilitet og tenk når du presser ned lasteren da er det bare den lille låsetappen som skal ta presset!!

Kjøpte Sip \&quot\;HMV\&quot\; kobling, fikk med papirer på stål kvalitet. Halv pris iforhold til tilsvarende HMV, tror den heter HMV HH3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
kar kjørt triangel i alle år(både på laster og på 3 punkt),men har aldri opplevd å ta livet av en eneste en.har derimot bøyd flere toppstag og også en laster.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er vel ein grunn til at anleggsmaskiner kjører med firkantkobling. Det er jo logisk at det er sterkere og meir stabilt. Og i kombinasjon med laster er det jo idiotisk å måtte ha enda ei ramme utenpå den orginale til lasteren. Det er nok lettere å koble triangel når redskapen står skeivt, men det er ein vanesak som alt annet. Her på gården er det kun HMV som duger,og når alle naboer har hmv så er det greit med maskinsamarbeid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
walterscheid hadde vært enda bedre alternativ viss avstanden mellom kulene hadde vært standardisert. Mye mer tidkrevende å koble enn hmv/triangel. Bruker sjøl HMV på småredskaper. Har kuler på hmv og den er bare å slippe ned i fanghakene når du trenger den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ser denn debatten er startet for ett år siden og det hadde vært morro å hørt hva utfallet ble.

Jeg vil anbefale Triangel (A-rammer). Det er uten tvil den enkleste å koble. Jeg anbefaler Triangelkobling både fram og bak og til lasterkobling. På laster fortrinnsvis med å skifte ut hele redskapsfestet i steden for bare en overgang. Vil også anbefale den hydrauliske låsen. At HMV/SMS koblingen skal være sterkere og mer stabil er jeg i tvil om. Der får en på bakmontert redskap store deler av trekkbelastningen på låsetappene. Det viser at den i utgangspunktet er konstruert for frontmontert redskap der belastningen blir tatt opp i hele ramma. Med rett laget/montert redskapsdeler er det ikke noe problem med styrken på A-rammene. Men jeg foretrekker redskapsdelene som er laget av profilstål fremfor Lyng sine pressede stålplater. De har større godstykkelse.

Men pass på å velge traktordel som er tilpasset traktoren slik at du får korrekt vinkel på trekkstengene for best mulig retningsstabilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Har Hmv kat 2 og 3, men har gått over til Sip nå, er halve prisen for samma ramma, bare at den er rød og passer til Mf. Har aldri vært noe fan av triangel, hmv går sammen med trima som gir den perfekte kombinasjon.. Triangel er enklere og hekte på, men hmv tåler mye mer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...