Gå til innhold

Traktor til 80-90000kr


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
\&quot\;Job\&quot\;,er du ferdig med pausen din?Havariene på deres 2 fiataksler,hvordan var det med dem?Nøyaktig hva på akselen havarerte?Hva slags fiat/lasterkombinasjon hadde dere,og ikke minst,hva slags oppgaver med laster hadde disse traktorene?Nå kan du få bli så sakelig som jeg ønsker.\&quot\;Fiat hater\&quot\;og \&quot\;fiat elsker\&quot\; er akkurat like tåpelige utsagn,men det var bare mitt,som ble kritisert.Det bryr meg mindre,for det var angrepet på fiats gode foraksel som provoserte,og nå har du muligheten til å forklare nermere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får legge inn noen ord i framaxeldebatten. Det kunne heilt sikkert vært unngått mange framaxelhavari,viss folk har brukt 3punkten til og kjøyrt f.ex rundballer med,istedet for at dei på \&quot\;død og liv\&quot\; må bruke lasteapparatet. Ser dem kjem i full fart etter veg,rundball i lastern,og gjerne uten ballast bak,bakhjula har knapt nok bakkekontakt. Stakkars framaxel! Gjerne gjort som eg,og parkert lastern,ner det ikkje er behov for den. Det tar bare 2-3 minutt,og traktorn er blir mykjy smidigere og lettkjørt. Men di fleste lasteapparat ser ut til og \&quot\;gro\&quot\; fast på traktorn!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valmets framaksel kritiseres,og kritikken ken rettes mot 05 serie med carraro aksel,men de siste av 05 serien/mezzo/mega fikk sige aksel,og det er en aksling som tåler enormt mye.valmet traktorer som går mye i tung lasterkjøring går jo stort sett på framhjulene hele tiden.Det eneste som må skiftes er en og annen styrekule.Så fremt man bruker fettpressa en og annen gang.Finnene kjører jo mye med tvilling foran i kombinasjon med laster i torvprodukjson.Det var forøvrig fiat 1880dt som var \&quot\;kongen\&quot\; i denne harde torvproduksjonen helt til valmet 8100 ble lansert i 1991 med turbo og 1000 heavy duty PTO(hadde turbo i \&quot\;torvprodukjsjonsutgave).Da ble fiaten parkert :-).Likerforøvrig fiat veldig godt.Noen nydlige motorer,tettsteget presis transmisjon osv.Drømme maskinen er forøvrig en valmet 8200 m/turbo.orginalt m 7,4L sisu m/rekkepumpe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8400 er samme traktor som 8100,men med orginal montert turbo.fabrikken lagde en spesiel utgave av 8100 beregnet spesielt for torv med blannt annet kraftigere pto.8600 er jo en MF 3600 serie ,så den passer ikke i det tøffe miljø som traktorene blir utsatt for i den type kjøring.Helt enig i at det er unødvendig og kjøre md lasteren hengende på traktoren når den ikke er ibruk over lengere tid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jo,har ett godt poeng,for ingen styrbar foraksel er god løsning,når en laster henger på.Dette på grunn av kingbolter,drivknuter og styreledd.Valtra med rammestyring,er bedre egnet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en xm150 city(rammestyrt),og det var en suveren lastertraktor.Stødig pga avstivning av pendlinga når det ble løftet tungt med lasteren,med når man knekker sammen midjestyringa ved krappe svinger og tung last,ble ofte traktorn ustabil.Ikke spesielt behagelig etter vei,men uslåelig der det er trangt om plassen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...