Gå til innhold

Frontvekter til JD1140


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg må ha mer vekt i fronten. Traktoren har montert et 80kg lodd som frontvektene kan tres inn på.

 

Er frontvekter universalvare, eller må jeg ha JD-lodd for 40-serien. Finnes det evt noen "JD-høggere" eller andre traktorhøggere som kan ha noe til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg må ha mer vekt i fronten. Traktoren har montert et 80kg lodd som frontvektene kan tres inn på.

 

Er frontvekter universalvare, eller må jeg ha JD-lodd for 40-serien. Finnes det evt noen \&quot\;JD-høggere\&quot\; eller andre traktorhøggere som kan ha noe til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vet ikke om andre frontvekter enn JD passer. Men du kan ringe Felleskjøpet avd. Koppang å høre. De driver med hugging av John Deere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
John Deere-vektene passer overens,men finnes i forskjellige \&quot\;størrelser\&quot\;.. Dagens lodd er 50 kg. pr. stk., mens det var vanlig med 40 kgs. lodd på 40-serien.. Men de passer som sagt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Takk, karer! Jeg får høre med FK Koppang i morgen. Om vektene er nye eller gamle spiller ingen rolle for meg bare de henger på.

 

Hvor mye vekt er passelig, da? Med 3-punkt montert slåmaskin på 600-700kg i transportposisjon pekende bakover skal det ikke rare motbakken til før framhjula mister bakkekontakten... Er 200 kg nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Rune, det er jo en fleksibel og grei måte å ordne seg litt vekt framme. Hvor dyp er denne kassen din? Hvor mye vekt tror den tåler? Da overføres all vekta til øvre kant på belastningsloddet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjekt at du vil dele gode ideer med meg! Når du sender meg bilder og mål kan du jo sende kopi til redaksjonen med tanke på SMÅSMART-spalten i bledet. Her er e-posten min: eihordvi@online.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...