Gå til innhold

Utstyr ved kjøp av MF 5600


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer kjøp av ny traktor, som erstatning for den gamle jernhesten. Hva slags utstyr er det vanlig å velge? Jeg prøver å tenke nøkternt, begrense det litt. Skal ha laster og 3 spoleventiler. Vurderer komfortpakken med luftsete, AC samt lys og større dynamo. Selger mener bestemt at mekanisk hyttefjæring må jeg nesten ha, over halvparten selges med det. Er det behov for både luftfjæring på sete og hyttefjæring? PTO 1000 rpm, er dette vanlig på redskap i dag?

 

Prøver som sagt å tenke nøkternt. Dette er et småbruk der traktoren i hovedsak går på alt gårdsarbeid, foruten rundballepressingen som vi leier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken

Har en 5610 uten hyttefjæring. Den har jeg ikke savna. Kjøper du low profile får du ikke fjæring heller. 1000 rpm på kraftuttak er vel standard ? De pleier å ta inn lagertraktorer med et visst utstyr. Som regel er disse billigere enn hvis du skal plukke utstyr sjøl.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vurderer dette, så er det etter min meningen ingen tvil om hva du bør velge. Jeg har selv en 2014 mod 5612 med hyttefjæring. Da den traktorern var inne til service her i sommer hadde jeg en 5613 på lån, da uten hyttefjæring. Vil si det var en meget stør forskjell på den med og uten fjæringa, da tenker jeg aller mest på kjørekomfort. Uten hyttefjæring, og med ujevn vegbane var følesen at jeg var like mye oppe i taket som fast i setet. Dete ren helt annen kjøreopplevelse med min egen traktor som har hyttefjæring. Så mitt råd er at dette `ekstra utstyret` bør du ha.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTO 540/540E er standard, 540/540E/1000 er faktisk definert som tilleggsutstyr. Velger å tro nesten alle har sistnevnte og det koster uansett ikke mye ekstra. Men legger man til alle disse små tilleggene på 2-15 store blir det til slutt ganske mye penger i forhold til en basistraktor. Det er det som får kverna til å surre litt..

 

Takk for tips! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke engang vurdert traktor uten hyttefjæring. Er sikkert ekstrautstyr men det leveres etterhvert nesten ikke traktor uten. Er vel en grunn til det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg kjører å mf. Vi har altid kjøpt nye traktorer passer på service .å har dem heller litt lengre. Sist gang jeg fikk tilbud ble det ikke No handel det var svindyrt.var nesten så jeg kjøpte en brukt importert modell..men traktorn jeg har med 6600 t føles moderne nokk å pålitelig så den fortsetter. Men en stor del av prisforskjellen på import traktoren å den fra mitt eik senter var utstyr da jeg kjører ca 400 t i året. I dag ser vi jo flere som plusset på tilå med lasterbraketter/sentral selv om di ikke skal ha det for at den skal Være lett å bytte bort.!!! jeg klarer meg fint uten fjøing her å der traktorn er rimligere mindre å vedlikeholde osv. Kjøper du først en ny traktor så kjøp sånn du trenger den.en bra selger hjelper deg med å finne riktig utstyr ev tips om tidligere nevnt modell fra større innkjøp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hei, er ikke enig i at hyttefjæring er et&quot\;must&quot\; på traktoren, jeg synes det er bedre med fjærende framaksel istedet for hyttefjæringen. Har kjørt 5612 med hyttefjæring og 5613 uten hyttefjæring men med framaksel demper og 5613 er mye mer behagelig både på vei og i arbeid på jordet. Det er mulig det blir noe dyrere med dempet framaksel, men det blir en &quot\;roligere&quot\; traktor og et bedre arbeidsmiljø!! Evt, kjøp på begge deler!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...