Gå til innhold

problem med håndgass/fotgass MF35 1958(?)


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en eldre MF35 4syl diesel. trolig en 1958 model. Har delt den og fått satt den sammen igjen, men nå har jeg et problem med å finne ut av hvordan fotgass og håndgasssystemet er montert med noen fjærer (som var rustet vekk). Har prøvd å se på andre litt nyere MF35 men de har en litt annen teknisk løsning… De jeg har snakket med sier at denne traktoren ikke ble levert med fotgass… i så fall er den ettermontert, men den ser ikke hjemmelaget ut… Er det noen som har samme system og som kan forklare eller helst ta et bilde og vise hvordan fjærene er montert for å holde systemet funksjonelt? Har tatt bilde , så skal se om jeg finner ut hvordan jeg legger det ut, evt. kan jeg sende til de som er interessert...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ein ser på bilde av engelske MF 35, ser det ut som dei manglar fotgass. Men om fotgassen var ekstrautstyr eller heimsnekra norsk ide, veit eg ikkje noko om. Desse traktorane kunne leverast med eintrinnskløtsj eller i ei deluxe-utgave med totrinnskløtsj, traktormeter(?) og betre sete. Kanskje fotgass var ein del av de-luxe-utgava?

 

Det finst sikkert ein MF 35 eller 135 i nabolaget ditt? Ta ein kikk der for å sjå om konstruksjonen100 er lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...