Guest Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Jeg har en liten eplegård i Østfold som skråner. Ikke helt som på vestlandet, men likevel så mye at vanlige traktorer har en viss veltefare. Tilnå har jeg klart meg med ATV, men tenker nå kjøpe en hydraulisk fres som rydder innimellom trærne. Den skal ha 30 liter/min med 180 bar trykk. Fresen ønsker jeg montert foran for lett å kunne følge med. Utfordringen er å finne en kompakt traktor som passer til fresen. En mulighet er en "alpetraktor", f.eks. en AGT 850. Denne kan leveres med førersete som kan dreies, den har rikelig med hydraulikk, og den er stabil i skråninger. Jeg tror kanskje andre produsenter som Antonio Carraro, Ferrari, og Valpadena også kan levere disse egenskapene, men sliter med å finne modeller. Noen tips? En annen mulighet er å kjøpe en mer konvensjonell traktor med frontlaster. De kompakte modellene har ofte ikke nok kapasitet i hydraulikken. F.eks. gir Branson sin 00-serie bare 18 liter/minutt. Vi det være mulig/fornuftig å montere et aggregat bak på PTO'en som gir 30 liter/minutt? Og så trekke hydrauliske ledninger fram til freseren som monteres på frontlaster? Eller blir dette for mye styr, eller for lavt trykk? Er det andre idéer/modeller jeg bør vurdere? Jeg er takknemlig for tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.