Gå til innhold

Lukt opp bakker


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 1990 modell massey ferguson 362, ikke ofte den drar tunge lass, eller brukt til tungt arbeid.

 

Så når jeg drar henger på ca 2 tonn opp en bakke hender det av og til at det lukter brent/svidd eller noe. Dette skjer aldri når jeg ikkje har noe tungt bak og det er bare i litt bratte bakker. Nok av kjølevæske også

 

Kan dette Vær sot eller noe som samles ved ''daukjøring'' eller noe annet som blir blåst ut eller svidd, (noe lignende som skjer med biler som blir daukjørt.

 

Er også interessert I å kjøpe dumperhenger til denne og lurer på om noen vet hvor mye som er lov å trekke. Har ikke bremsuttak men kan vel bruke hydraulikkutak.

 

Og hva er 'passelig' vekt for traktor på 60 hk. Vil ikke slite den ut for mye

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Sikkert bare noen oljerester oljesveting såm avgjir noe lukt med sterkvarme,

 

Palms 800? Har ingen erfaring med hengeren me ser grei ut til hobby bruk og din traktor,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan
Hvis den klarer å holde turtallet på motoren opp bakkene så er det clutchen. Det kan hende at det er en justeringssak?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Tur tallet synker 1-300 alt etter hvor bratt bakke. Og 2 tonn er jo ikke så tungt heller, så jeg forventer ikke at det skal synke så me mer. Men nå har ikkje jeg så mye peiling :)

 

Ser tillat totalvekt på palms 800 er ca 10 tonn. Jeg syns det hørtes mye ut for den lille traktoren med 60hk å dra.

 

Er det noen andre som har prøvd så stor henger på så liten traktor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vænndølen_1

Jeg skal ikke si at det ikke kan være cluchen, men hvis den ikke blir brukt hardt til vanlig så er det normalt at det lukter litt svidd når den for en gangs skyld blir hardt belastet. Det samme skjer på biler også hvis de blir &quot\;daukjørt&quot\; til vanlig, og så hekter du på campingvogna og reiser på ferie.

 

Hvis ikke du er vant til luktene selv så kan du få med deg en som har skrudd litt på en kjøretur. De som vet hva de skal lukte etter bør fort kjenne forskjell på svidd cluch og &quot\;Varm motor&quot\;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ja, det er varm motor jeg tror og håper det er, har luktet svidd clutch på bil før :) og det er ikke samme lukten.

 

Men lurer enda på om noen vet hvor mye jeg har lov og trekke med denne traktoren for det står ikke I vognkortet.

Evt. Hvor mye den greier uten å slites for mye. 60hk massey ferguson

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Dette er en 30 kmt. Har kjørt endel med 4 tonnshenger på denne, men får med deg så lite masse føler jeg. Men får nok bare Være sånn da :)

 

Hvor mye tror dere hengerbrems kan koste å få ettermontert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...