Gå til innhold

Ny Traktor, Men hvilken?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe meg ny traktor. Men sliter litt med å bestemme meg...

 

Vurderer følgende modeller:

Valta N163 Direct

Valtra N123 HiTech 5

Deutz Fahr 6.140

Deutz Fahr 5.130

John Deere 6125R

 

Deutz Fahr 5.130 er den billigeste traktoren, men eneste minuset er at det kun er 127hk. Noe jeg er redd for er "for lite" med combipresse på bratte jorde... Ellers virker traktoren knall.

 

Valtra N123 HiTech 5 er vell den nest billigste, minuset her er vell at den ikke er trinnløs.

 

John Deere 6125R Er og en aktuell traktor, men har ikke vurdert denne noe særlig.

 

Valtra N163 Direct virker som en god og solid traktor med 177hk så det burde holde, det står vell helst mellom denne eller DF.

 

Deutz Fahr 6.140 Har det jeg trenger, og mer en så. Denne har en 6-sylinder motor.

 

så... Da er det vell bare å velge JD, DF 6.140 og valtra N163 kommer ganske likt ut på pris. Skal ha frontslåmaskin, og vurder vell Valtra med tanke på TwinTrac (vendbar førerplass, og frontslåmaskin bak). Men velger jeg front PTO har jeg mulighet til å ha 3 punkt slåmaskin i tillegg.

 

Noen som har litt erfaringer og råd og komme med her :) Takker for svar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Valtra er kjent for å være tørste, noe gammelmodige, ja oppsummert kan si at det er en mellomting mellom gjennomsnittstraktoren og en Zetor.

DF har alltid vært &quot\;reserverte i kosten&quot\;, driftssikre og solide maskiner. Tysk kvalitet.

John Deere er sikkert en helt grei traktor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Få de 2 aktuelle traktorne på Demo, test de på noe tungt arbeid, og gjør opp din egen mening, har 142D selv, å har ingen problem med å ambefale traktoren videre, Dieselforbruket ligger på 14 liter i timen med 3 meter claas slåmaskin i Varierende terreng. John deere går iallfall ikke billigere :-) (leigde en 6430 autopower for noen år siden)

Lykke Til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Du nevner at du skal dra ei combipresse og at det er bratte bakker hos deg. Har du ei Bio presse så greier du deg med rundt 130 hk. Andre combipresser veier 1,5 - 2 tonn mer og da er det greit at du har noe power foran. Ein skal også tenke på at vekta på traktoren bør vera noe tyngre enn pressa når ein driver i bratta.

Traktorene du nevner er bra og kjente merker i markedet, så jeg ville sett litt på servicen og beliggenhet til den forhandleren. Har litt å si det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trazzer_1

Fikk et veldig bra tilbud på Deutz-Fahr 6.140

Men var en igjenn på lager, så må nokk bestemme med fort..

 

Står vell litt melllom DF 5.130 og DF 6.140 prisforskjellen blir ca 100 000kr

 

5.130 veier &quot\;5.120&quot\; og har 127hk

6.140 veier &quot\;5970&quot\; og har 144hk

 

6-serien har jo klart bedre hytte med tanke på &quot\;muligheter&quot\; brytere og diverse.

 

Han jeg deler pressa med har en NH Ts110A er vell ca 125hk med boost, det går med pressa i bratta, men på det laveste giret.

 

Ellers er alternativ å kjøre videre med 09mod Case 195 CVX på over 9000kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Skal du ha DF bør du iallefall kjøpe en tysker.Er ikke 5.130 Italiensk.?Ser ut som de har same sin foraksel blannt annet, å mer plastikk preget i hytta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Alle traktorene er bra, tenk heller på forhandler og servis, personlig tror jeg at valtra har best kvalitet, men vet at noen av di er tørste,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Mye bra alternativ...

Men i det segmente du ska ha traktor synns jeg nm er vel så viktig!! For ska du kunne dra pressa på 540E, må jo nm på rundt 1500 rpm være av interesse.

Sjøl landa jeg på 5110 ttv pga vekta (4700kg), og skulle greit ha dratt med meg ei kombipresse alla Orkel 1260 om det ikke er veldig vestlands bratt.

En som kjøre NH 6.160 ac prøvde min sa : &quot\; å dæven å sprek&quot\;. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det som TrønderOle skriver forteller egentlig ingenting. Det sies ingenting om hvor mye areal som blir slått i timen, terrenget eller avlingsmengde. Må heller se på hvor stort areal og hvor stor avling som er slått i forhold til hvor mye diesel som er brukt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...