Gå til innhold

Fendt 516 eller 716


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurdere desse to modellane. Ca like prestanda på motor, men nokon som har noko synspunkt på korleis traktorane vil skille seg fra kvarandre i feks transport etter veg , lessevogn kj, gjødsling og anna typisk gardsarb? Drar meir og meir dumperhengaren og savner litt ekstra gamp, men samtidig skal altså traktoren bli brukt til forskellig lettare arb og. Takker for innspell :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har 516 profi plus, og syns det er en sterk og forholdsvis kompakt traktor. Kjører en del med 10 tonns dumperhenger, og syns det går helt greit, selfølgelig så hadde det gått fortere i bakkene med større motor, men det vil jo alltid være sånn at det vil komme en bakke som er så bratt at en fortsatt skulle hatt mer gamp, samme hvor stor traktor en har. Når en traktor på for eksempel 250-300 hk drar like mye som en lastebil med 500-700 hk, så sier det seg selv at traktoren er ikke så &quot\;stor&quot\; likevel. Jeg bruker traktoren til vanlig landbruksdrift, og da syns jeg 516 er en god allround-traktor. Den er vel en del lettere og rimeligere enn 716. Men alle har forskjellige behov, og er nok mange her som mener at alt som ikke har seks sylindere er ubrukelig. Til mitt bruk er i alle fall 516 stor nok og vel så det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...