Gå til innhold

Spørsmål rundt kjøp av brukttraktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker å kjøpe en brukttraktor i prisklassen mellom 120 - 200 000. Sikkert mye å velge mellom i den prisklassen, men jeg har noen spørmål når det gjelder prosessen fra jeg finner en traktor jeg er interessert i, til den står utenfor døra mi.

 

Da det ikke finnes noe særlig med traktorer til salgs innen rimelig avstand fra hvor jeg bor, så må det sannsynligvis regnes med noe reising og transport av traktor.

Å kjøpe traktor usett er noe jeg ikke er fan av. Ønsker helst å se den med egne øyne samt prøvekjøre og teste alt av funksjoner selv.

 

Hvordan fungerer det da med betaling og overtagelse? - Når jeg har testet traktoren og ønsker å kjøpe, må da penger overføres og alt av kontrakter være signert før jeg reiser derifra og bestiller transport? Eller er det mulig å vente med betaling til traktoren er kommet hjem, eller i det minste til den er plassert oppå lastebil for transport.

Altså: Må jeg bare stole på at selger ikke finner på noe tull i tidsrommet etter jeg har reist hjem og til transportfirma ankommer?

Skal det være mulig å stole på at traktoren står urørt til transportfirma ankommer?

 

Hva må jeg isåfall ha i orden før jeg reiser der ifra?

- Egne bilder av traktoren?

- Kontrakter med underskrift?

- Avtale med transportør?

- (...) ?

 

Fungerer omregistrering av traktor på samme måte som med bil, brukes samme papirer?

 

Har ikke mulighet til å transportere traktor selv, og kan ikke bli bortreist i flere dager. Må derfor regne med at det går et vist antall dager fra jeg har besiktiget traktoren til den blir hentet av transportfirma.

 

Kanskje litt rotete spørsmål, men håper noen forstår og kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Anonym

Er det noen som vet om pålitelige transportører i Hordaland, som har god service og rask leveringstid?

Eventuelt større transportører som kjører i hele sør-Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...