Guest Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Har en Mchale fusion 2 rundballepresse. Når jeg presser fuktig gress har jeg problemer med at graset kiler seg (står bom fast) mellom pickup og innmater-rotor. Har ikke vært problem tidligere sesonger, og skjer bare når det er fuktig. Det er ingen synlige skader, og det er montert plastplater i toppen på pickupen som skal forhindre dette. Noen som har et godt tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Du kan sjekke om det har lakt seg gress på sidene ovenfor innmaterrotor. Har 1 gang på 19000 ball rensket opp der, var årntlig hardpakket gress som måtte fjernes med motorsag og lang bor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 har samme problem jeg og.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 senk kniv bru å ta m hammar kniv å meisel å fjern gammalt hardpakka gras i enden av imaterrotor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Sag vekk med vinkelsliper øverste del på grinda bak innmater rotor på begge sider.Dette fungerte perfekt oss meg.Konf forhandler så får du ei tegning på det du skal sage bort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Selve rotor og pickup har jeg allerede rengjordt, men godt mulig det sitter noen gamle synder i knivbrua. Jeg prøver det først, men ikke sikkert det er så dumt med den vinkelsliperen heller. Mange takk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Ett annet tips som fungerer veldig bra på min F2 er å øke turtallet til rundt 600 hvis innmatingen ikke flyter fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Har gått over pressa idag, og visst var det gammelt størknet gress i knivbrua. Skal presse det siste imorgen, håper det var dette som skulle til. Martin, på myra legger jeg ned knivene og kjører 620 o/min, det hjelper normalt sett, men var noe rart nå dette året.. Takker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.