Gå til innhold

New Holland TL90 99 mod HI-LO bryter.


Gjest

Anbefalte innlegg

Denne modellen har en liten bryter på gearspaken. Kan skyves fram og tilbake. Forover LO bakover HI. Denne funksjonen slutte plutselig å virke. Står i LO hele tiden nå. Da dette mest sannsynligvis må være en elektrisk feil, sjekket jeg sikringene. Men alle sikringene var OK. Er det noen der ute som har vært borti noe av samme problem. Regner med at det må ligge en elektrisk styrt ventil en plass som aktiviserer denne funksjonen (ut/inn av HI/LO).

Indikatorlysene for høy og lav-serie (hare og skilpadde) lyser heller ikke på dashborden. Ser veldig ut som et strømbrudd en plass.

Hvis det er noen der ute som har peiling hva feilen kan være, hadde jeg satt veldig pris på en tilbakemelding.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står ein brytar underhytta på vendegirspaken på venstre side, kan vera den so er defekt, viss ikkje so e da gnag på ledningane i golvet/girstonge opp te knappen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, skal sjekke dette opp i morgen. Det var noen som nevnte for meg at det var et rele i sikringsboksen som også tilhørte dette systemet. Har dere noe peiling på dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk AK maskiner til å sjekke dette for meg. Var å hentet traktoren i dag, med den formening at alt var ok. Da jeg hadde kjørt ca. 8 km. gikk den ned på lav igjen. Ringte da til AK og spurte hva de hadde reparert. Da fikk jeg beskjed om at det var en ledning bak sikringsboksen som det var skade på, pluss at sikring var skiftet. Skiftet sikring igjen og prøvde å kjøre igjen. Alt var ok inntil jeg hadde kjørt samme strekning, da skjedde det samme igjen. For det første kan jeg ikke se at den er gjort noe bak sikringsboks. Nå mener de at det er magnetventil som er gåen. Dette var en dyr sak, så det er viktig å være helt sikker på at det er dette som er feilen. Hvis det er overslag i denne, skal ikke sikringen gå med en gang? Har dere noe formening om dette? For meg virker det bare som de har skiftet sikringen og ikke noe annet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er kommet så langt med dette problemet.

Har oppstått et problem som jeg ikke finner ut av. Det ligger 3 stk. solenoid ventil under traktoren på høyre side ved dieseltanken. Er ikke helt sikkert hva disse styrer. Men tror at disse styrer Høy / lav fart ( 30 til 40 km), PTO og sperre. Først fikk jeg problem med at sikringen gikk på Høy / lav fart. Skiftet sikringen, men den gikk ette kort tid. Tak av en og en kontakt som kom fra solenoid ventil og gjorde disse rene. Da løste jeg et problem, men ett annet oppstod. Det som skjedde er at da jeg koblet sammen kontakten som jeg tror styrer sperren, kom det svakt lys i PTO og PTO gikk hele tiden. Sperren stod også på hele tiden. Prøvde å koble til PTO da skjedde dette. Sperren gikk av mens PTO forsetter å gå. Prøvde å plukke en og en sikring, men ingenting stoppet PTO.

Kjører jeg med denne kontakten frakoblet fungerer alt normalt, unntatt jeg er fri for sperre på traktoren. Alt den andre fungerer som det skal.

Er det noen andre som har opplevd noe av det samme.

Traktortype. New Holland TL90 99 modell

Virker som noe går til jord.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonym

Hei

En av de 3 ventilene under traktoren kobler ut og inn 4 -hjulstrekket. Hos meg gikk sikringen hele tiden og da koblet 4 hjulstrekket inn ( dette skjedde under fart og kunne være ubehagelig). På AK maskiner sa de at det måtte være ventilen og den kostet dyrt, den var også bestillingsvare og kunne ikke leveres tilbake. På Økonomideler er den noe billigere så jeg kjøpte den der men etter montering skjedde det samme igjen, sikringen gikk og 4 hjulstrekket koblet inn.

Heldigvis har jeg en kollega som har vært mekaniker på EIK og han sa at det var vanlig at samme sikring også gikk på de kontaktene som sitter på bremsevæskebeholderen fordi 4 hjulstrekket skal koble inn når du trykker på bremsen.

Tok av ledningene på kontaktene og prøvde , alt i orden.

Det står i innstruksjonsboken også men det nevnte ikke mekanikeren på AK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...