Gå til innhold

Trenger dekkråd


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en lessevogn som idag har dekkdimensjon 500/55-15,5.Syns disse er noe smale da de setter noe spor i enga. Ønsker derfor å øke dekkbredda til ihvertfall 550, helst 600. Problemet er at diameteren på dekka ikke kan øke i noe særlig grad. Max 98 mm.

Jeg regner med at jeg da må gå for 17 toms felger, men jeg kan ikke finne noe bredere enn 500 dekk. 500 dekk på 17 toms felg har antageligvis noe bedre bæring enn enn de gamle 500 hjulene, men jeg syns forskjellen var liten når jeg først skulle kjøpe nye hjul.

Noen som har tips å komme med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det stemmer det der er ingen dekk under 107 cm på 22,5&quot\; felg,ville gått for 500R 50 X17 som er eit radialdekk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Takk for tips. Trelleborgdekket syns jeg var litt &quot\;rundt&quot\; i banen noe som er problemet med dekkene jeg har i dag.Tror et flatere dekk vil sette mindre spor i enga, hvis ikke problemet da, blir at de river i svingene. Mener dere at det vil gjøre en vesentlig forskjell med 500 radial dekk på 17 toms felg, fremfor de dekkene jeg har i dag. Vil det være best med traktormønster eller konvesjonelt hengerdekkmønster.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Jeg har bare erfaring med Vredestein Flotation + i 500/50-17 på Pöttinger Faro, så jeg skal ikke uttale meg så mye om forskjellige dekktyper, men erfaringen var vel at mindre/lettere lass når/der det var bløtt var det som hjalp mest...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ser at det er foreslått 500/50R17. I utgangspunktet høres ut som et godt forslag. Men jeg snakket med en som kjørte Vredestein 500/50R 17 Flot Pro og han var ikke fornøyd fordi sidene ble for stive og han fikk for liten belastning midt på banen. Rev også mer i sving. Bare som digresjon i forhold til baneprofilen på Trelleborg. For øvrig finnes det jo også andre fabrikater.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Prøv å reduser lufttrykket maksimalt. Dersom du ikkje har behov for å køyre fort etter veg over lange strekk, er det utruleg kor lite luft dei dekka du har klarar seg med. Hadde sjølv ei moi x5 vogn med denne dimensjonen og boggi. Køyrde denne på 0,7 bar i 15 år utan å øydeleggje dekka. Såg verkeleg ut som for lite luft, men gjekk altså godt. NB Betinger at du har radialdekk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Eg kan levere deg Tianli 500/50R17,Enten med ELS mønster som er liknende Trelleborg eller langsgående mønster likt som Continental sitt 505/50R 17 som er dei som er appsolutt gunstigaste på pris.Ta kontakt viss du vil ha meir info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...