Gå til innhold

Vendegir på John Deere


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har en JD 5100R som eg kjøpte ny i fjor. Den var ganske "hard" på vendegiret, som forventet på en ny traktor, og regnet med at den myknet seg opp etter hvert.

 

Har kjørt Massey tidligere, og meget fornøyd med vendegiret. Vil vendegiret på min JD bli like myk? Den er fortsatt like "hard" etter ett år (ca 350 timer). Dvs dersom eg kjører sakte framover, og vender i revers, så slår den rett over i revers og spinner opp grusen. Er dette normalt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle 5100r har vel elektrisk vendegir? Har ikke kjørt den selv, men har 6330 og 6320 selv. Synes de er veldig myke når oljen blir varm, kan være litt brå med kald olje, men det gjaldt jammen også svigerfars forrige mf som man også kunne justere aggressiviteten på. Det er for øvrig en funksjon som burde finnes på flere merker enn bare mf.( mulig det gjør det, men jeg vet ikke)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang røyking i grusen, med justerbart vendegir på mf kan du vende veldig mykt og fint selv uten firehjulstrekk innkoblet. Dersom du er lett på bakhjulene merker ikke traktoren motstand i girkassen og du vil få spinning i gris eller på jordet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heirum_1

Takker for svar!

 

Eg har fått justert vendegiret en gang, og det ble da litt mykere. Men enda så er den veldig aggressiv under vending. Ville da tru at de hadde justert etter hvilken olje som er på den da. Servicemannen sa også når han justerte at enten så er vendegiret mykt, eller så er clutchen myk. Er det sånn?

Etter at jeg fikk den justert, ble clutchen mer følsom, og vanskelig å bruke uten at det &quot\;napper&quot\;.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heirum_1
De sa også at vendegiret på John Deere er justert for tungt last. Dersom en har tung henger, fungerer vendegiret mykt som det skal. Men det er lite tungkjøring her i gården, helst innkjøring av siloball...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...