Gå til innhold

John Deere 5080G 2014 modell


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ser at JD har kome med ein ny traktor. 80hk, 420/85 R28 bakhjul og berre 2373 mm høg. Ser ut som ein fantastisk liten traktor. Perfekt for små bratte vestlandsgardar. Vurderar og bytte ut mf 2205`en med denne, mf`en har vell rundt 65hk. Greit med litt fleir hk når større forhaustar vert kjøpt.

 

http://franksutton.co.uk/John-Deere/Agriculture/Tractors/5G-Series/5080G

 

Det er lurar på er når kjem den nye John Deere 5080g til Noreg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!, veit du om Felleskjøpet har tatt dei inn og kva prisklasse dei ligg på?. Flott att den er berre 2373 mm høg, men kor brei?. Kan ikkje ha den breiare enn 2,5m maks 2,65m. Vil helst ha litt og gå på. Finn ikkje info på JD si nettsida.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ett godt tips til deg jd5820!! Hvis du ringer din nærmeste salgskonsulent i felleskjøpet,vil jeg tro du får svar alt du lurer på!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville sjekket hva dreiemomentet er på. jeg kjørte en JD 5080M i brøyting en vinter. så kjørte jeg 5080R året etter. 5080R er en dyrere traktor og jeg trodde det var samme motor, men bedre hytte, girkasse med flere gir osv, men den hadde en motor med mye større dreiemoment mener jeg å huske. hvis denne G modellen har like lite dreiemoment som M vil den ikke være noe speiselt bra til snøfres og annet kraftkrevende arbeid. Bare sjekk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er riktig at 5M var underlegen 5R når det gjelder seigdraging. M hadde ordinær turbomotor, mens R ble utstyrt med common rail og intercooler. Og turbo selvfølgelig. Det var en helt annen maskin. Jeg sier var, for hele modellspekteret til JD er fornyet. Her får vi ikke lenger tak i 5R, noe som er sørgelig, det var og er fryktelig gode traktorer, lignet mye på smått legendariske 5020-serien. I følge JD sine egne sider er 5R slik den var, mens 5G og 5M er totalfornyet:

http://www.deere.com/en_INT/products/equipment/tractors/tractors.page?

 

Begge disse i utgangspunktet små modellene har visst fått litt mer &quot\;gamp&quot\; i tillegg til nytt design som ligner på nye 6R,7R og 8R. 5G var opprinnelig en ganske tarvelig traktor, liten, trang og spartansk utstyrt. Dette var også meningen, siden bokstavene angir hvor godt utstyrt en JD er. Jo senere i alfabetet, jo bedre utstyrt. Nå ser det ut til at selv G betyr ganske bra utstyrt. Men den er nok en del tyngre enn den var, nå kan den visst også leveres med fronthydraulikk. For å komme tilbake til saken, så er det logisk å anta at 5G i dag har atskillig mer dreiemoment enn før.

For øvrig så virker det lurere å kjøpe den største motoren, siden traktoren er like tung uansett, og man får mer igjen til å dra noe annet selve traktoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...