Gå til innhold

Kamera til frontlesser


Gjest

Anbefalte innlegg

 

 

Noen som kan anbefale et godt kamera for å ha i frontlesser for å se utstyret en har på?

 

Hva er best, trådløst mellom kamera og skjerm eller bør jeg ha med ledninger?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke anbefale noe konkret kamera, men skal kommentere trådløst vs kabel.

 

Med ett trådløst kamera så trenger du bare 2 strømkabler, ett til skjermen og en til kameraet så helt trådløst blir ikke løsningen.

 

Med kabel kamera så blir det bare strøm inn på skjermen og den leverer da strøm videre til kameraet sammen i signalkabelen.

 

Med trådløst slipper du da å finne en grei vei å trekke signalkabel inne fra hytta og ut siden man også kan finne strøm utenfor hytta som går over tenningen. Da kan man også lage seg en skøyt i forbindelse med overgangen mellom brakett og laster for å lett kan dele kabelen der. Med signalkabel vil det normalt bli en skøyt helt borte ved kameraet og man må da klippe bort alle strips langs lasteren for å kunne plukke av kabelen der.

 

Jeg vil anbefale trådløst på alle kameraer som skal monteres på redskap som kan/blir hektet på og av traktoren mens alle kameraer som skal monteres på kjøretøyet selv som dermed aldri blir plukket av ville jeg gått for kabel siden det er mindre ømtårlig for støy og lettere å finne strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...